پنجشنبه 7 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پیامک تهدید‌آمیز: نصب عکس خاتمی بر روی خودرو ممنوع!

payamak-2.jpg
رادیو زمانه: یکی از شهروندان شهر اردکان در استان یزد که زادگاه محمد خاتمی، رییس‌جمهوری اسبق ایران است، پیامکی دریافت کرده که در آن امکان پیگرد قانونی نصب عکس خاتمی بر روی خودرو مطرح شده است.

این پیامک را عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت محمد خاتمی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده و سایت کلمه، خبر را به نقل از او منتشر کرده است.

مرجع فرستنده این پیامک نامعلوم است و مشخص نیست کدام نهاد، سازمان یا فردی آن را فرستاده. در متن پیامک آمده است: «نصب تصویر یکی از اعضای فتنه (خاتمی) روی خودرو ممنوع است و در صورت رویت مجدد پیگرد قانونی دارد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رمضان‌زاده تصویر این پیامک را با این نوشته منتشر کرده است: «شرح را شما بنویسید. پیامک ارسال شده برای یکی از اهالی اردکان.»

ممنوع‌التصویری محمد خاتمی را اولین بار غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد و گفت که اعمال این محدودیت بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی‌ست. این شورا تا به حال در این‌باره اظهار نظر یا بیانیه رسمی منتشر نکرده است، اما حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران که ریاست شورای عالی امنیت ملی را هم برعهده دارد در واکنش به صحبت‌های محسنی اژه‌ای در یک نشست مطبوعاتی و در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه شرق در این مورد گفت که می‌گویند دروغ گفتن حرام است ولی راست گفتن که واجب نیست:

سایت کلمه نوشته است که بی‌اعتنایی مقام‌های قضایی به پیامک تهدیدآمیز فرستاده شده برای روزنامه‌نگاران زمینه ارسال این پیامک جدید را فراهم آورده است.

تاکنون هیچ یک از نهادهای رسمی جمهوری اسلامی مسئولیت ارسال این پیامک‌ها را نپذیرفته‌اند.

در مورد پیامک فرستاده شده برای روزنامه‌نگاران، وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد که این وزارتخانه این پیامک‌ را نفرستاده است: وزارت اطلاعات ارسال پیامک تهدیدآمیز به روزنامه‌نگاران را تکذیب کرد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016