جمعه 8 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

شوک در بازار طلا و دلار؟ بانک‌ها 'مجاز به معامله آزاد ارز می‌شوند'

به گزارش بی بی سی رئیس بانک مرکزی ایران اعلام کرده است که بانک‌های ایرانی از هفته دیگر می‌توانند آزادانه به معامله ارزهای خارجی بپردازند.

ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، گفته است که دستورالعمل و مقررات مربوط به خرید و فروش ارز آزاد هفته آینده ابلاغ می‌شود. آقای سیف گفته است که این اقدام یکی از پیش‌نیازهای یکسان‌سازی نرخ ارز است.

dollarpriceIncreaseJuly.JPG

بر این اساس بانک‌ها می‌توانند آزادانه به خرید و فروش ارز بپردازند و به گفته رئیس بانک مرکزی ایران صادرکنندگان ایرانی هم از این پس می‌توانند درآمد ارزی خود را در بانک‌های ایرانی به نرخ آزاد بفروشند و یا سپرده‌‌گذاری کنند.

آقای سیف وعده داده که تا پایان سال جاری خورشیدی نرخ ارز در ایران یکسان شود.

در ایران ارزهای خارجی به دو نرخ بازار آزاد و دولتی معامله می‌شود. فاصله این دو نرخ در چند سال اخیر و در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی کم شده است. یکسان سازی نرخ ارز یکی از سیاست‌های اقتصادی دولت آقای روحانی بوده است.

بازار ارز ایران در چند سال اخیر پرتلاطم بوده است. به ویژه چهار سال پیش ارزش ریال ایران در مقابل دلار آمریکا و دیگر ارزهای خارجی به شدت سقوط کرد، به طوری که ریال ایران ظرف یک روز ۱۵ درصد ارزش خود را مقابل دلار از دست داد.

رئیس بانک مرکزی ایران گفته است: "دولت یازدهم کوشیده است از باورهای غلطی که دولت‌های گذشته نسبت به بانک‌ها داشتند، دوری کرده و نظام پولی و مالی را در مسیر طبیعی و درست خود قرار دهد."


ایسنا هم گزارش داد رییس اتحادیه طلا و جواهر ضمن توضیح درباره شوک وارده به بازار طلا و ارز، اعلام کرد که وضعیت قیمت‌ها تا روز دوشنبه هفته آتی مشخص می‌شود.

محمد کشتی‌آرای درگفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به علت تغییر ناگهانی قیمت طلا وارز که با افزایش ۲۱ دلاری هر اونس طلای جهانی همراه بود، گفت: تا پنجشنبه هفته گذشته قیمت جهانی در کلیه بازارهای مالی از ثبات نسبی برخوردار و تقریبا همگی در انتظار تصمیم گیری در خصوص وضعیت نرخ بهره در آمریکا بودند.

به گزارش ایسنا، دلار آمریکا در آخرین روز هفته اخیر (پنجشنبه) با ادامه روند افزایشی خود به ۳۵۳۴ تومان رسید و سکه تمام طرح جدید نیز یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته شد که بیش از ۲۱ هزار تومان نسبت به روز قبلش افزایش قیمت داشت. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار بیش از ۱۱۳ هزار تومان فروخته شد و نیم سکه و ربع سکه به ترتیب با قیمت‌های ۵۵۵ و ۲۸۵ هزار تومان هفته را به پایان رساندند.

وی ادامه داد: با عدم تغییر نرخ بهره در آمریکا با افزایش قیمت دلار و طلای جهانی همراه بودیم که موجب افزایش ۲۱ دلاری هر اونس طلای جهانی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه افزایش قیمت طلا جهانی موجب افزایش قیمت سکه در ایران شد، بیان کرد: ‌طی هفته گذشته قیمت سکه در محدوده یک میلیون و ۸۵ هزار تومان تا یک میلیون و ۹۰ هزار تومان بود که با عدم تغییر نرخ بهره در آمریکا و نیز افزایش یک‌باره قیمت هر اونس طلای جهانی شاهد افزایش ۲۵ هزار تومانی قیمت در بازار سکه ایران بودیم.

کشتی‌آرای درباره قیمت طلا و سکه طی هفته آینده اظهار کرد: ‌تا دوشنبه هفته آتی وضعیت قیمت‌ها مشخص نیست و پس از آن تقریبا وضعیت بازار در این زمینه مشخص خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016