شنبه 9 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

متن سخنان احمدی نژاد در مشهد

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله به نقل از سایت اطلاع رسانی دکتر احمدی نژاد، دکتر محمود احمدی نژاد پنجشنبه (۷ مردادماه) برای زیارت بارگاه مطهر امام هشتم شیعیان، حضرت علی بن موسی الرضا ( علیه السلام) به مشهد مقدس سفر کرد.

در حاشیه این سفر، جمعی از فعالان فرهنگی و شورای تبیین آرمان های انقلاب اسلامی و بازخوانی خط امام (ره) استان خراسان رضوی با دکتر محمود احمدی نژاد دیدار کردند.

110277_960.jpg

دکتر محمود احمدی نژاد ضمن سخرانی در این جمع با بیان اینکه اگر ندانیم که چه هستیم و کجا می خواهیم برویم نمی توانیم بگوییم که چگونه باید زندگی کرده و از کدام راه باید برویم اظهار داشت: همه پیامبران آمده اند که همین سوال ها را جواب بدهند. همه انسان ها دوست دارند که پیشرفت داشته باشند. اگر معلوم نباشد که مقصد کجاست هر تغییری پیشرفت تلقی خواهد شد؟ پیشرفت به نسبت هدف تعیین می شود. اگر ندانیم که به کجا می رویم پیشرفت معنا ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اینکه اگر معلوم نباشد که کجا می خواهیم برویم اختلاف و دودستگی ایجاد خواهد شد، گفت: همه می گویند انقلاب ما هستیم. امام (ره) آمد در ادامه پیامبران الهی که زندگی بشر را تغییر دهد. همه آمدند که جهان را پر از عدل، انصاف و برادری کنند. لازمه این امر این است که حاکمیت جهان، حاکمیت عدالت و انسانی باشد. یکی از شعارهای انقلاب ما این بود که نظم حاکم در جهان را اصلاح کنیم. ما قبول نداشتیم که زیر بار مستکبرین و خودخواهان برویم و همه مشکلات و ظلم هایی که در بشر ابجاد شده محصول نظام حاکم بر جهان است. انقلاب آمد که این را اصلاح کند. امام و رهبری هم همین را فرمودند.

دکتر احمدی نژاد افزود: اگر هدف ها فراموش بشود عده ای پیدا می شوند و می گویند ما باید زیر بلیط سلطه برویم. اصلا می گویند ما برای همین انقلاب کردیم و خودشان را نیز مالک انقلاب می دانند. بنظرم این فراخوانی که مقام معظم رهبری دادند، بسیار هوشمندانه است. خیلی ها که در صدر انقلاب بودند هم فراموش کرده اند که کجا می خواستند بروند. باید تبیین صورت بگیرد تا هدف ها دوباره یادآوری شوند.

رئیس دولت مهر و عدالت اظهار کرد: ۳۷ سال از انقلاب گذشته و ما هنوز الگویی برای اداره اقتصادمان نداریم. هنوز الگویی برای اداره نظام تربیتی که برآمده از انقلاب باشد نداریم. چون هدف و مقصد را فراموش کردیم. یکدفعه می آیند نسخه می دهند که دوای درد کشور تحزب است. یعنی احزاب هیچ مشکلی ندارند؟ البته باید از همه علوم بشری اما در نقشه و پازل خودمان استفاده کنیم.

ایشان افزود: این موارد نیاز به تبیین دارد. چرا بعد ۳۷ سال، اسم آزادی را می بریم عده ای ترش می کنند؟ بالاترین سطح آزادی، انقلاب است. پیامبران آمدند تا انسان ها را آزاد کنند. واقعا جای شهید مطهری ها خالی است. یک تنه در برابر همه مکاتب تبیین می کرد.

دکتر احمدی نژاد با طرح این سوال که انقلاب چیست گفت: دیده اید که در این چند سال عده ای می گویند دوران انقلاب تمام شده است. البته با تعریف آنها درست است. انقلاب یعنی تجمیع انرژی های حاصل از ناراضی بودن از اوضاع و بعد انفجار و سرریز کردن آن و وقتی این اتفاق افتاد، پس انقلاب دیگر تمام شده است! اما منظور از انقلاب اسلامی این است؟ انقلاب ما محصول تجمع و فقر نبوده است. بلکه محصول کمالجویی مردم است. این دو کاملا از یکدیگر متفاوت است. امروز انقلاب اسلامی در دل ملت ایران، هزاران بار عمیق تر از سال ۵۷ است. به همین دلیل کاری نمی توانند بکنند. هر روز نفوذ می کنند و فشار می آورند اما انقلاب سرجای خودش است. امروز شما با هرکه صحبت کنید انتهای خواسته هایش آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: چرا نباید زیر بار نظام سلطه برویم؟ خود آنها می گویند اینها نمی توانند ایران را اداره کنند و به همین دلیل دشمنی خارجی طراحی کرده اند که داخل را ساکت کنند. البته برخی از داخلی ها هم همین فکر را می کنند. آنهایی که تمام فکر و ذکرشان میز و قدرت است.

دکتر احمدی نژاد در پایان با بیان اینکه امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ می دانست گفت: برخی گفتند این حرف تبلیغاتی بوده است اما شیطان استکبار ورزید و خودش را بالاتر دانست. در حال حاضر چه کسانی الان به خودشان اجازه می دهند که سر آدم ها را ببرند و فیلم بگیرند؟ کسانی که خودشان را بالاتر می دانند. آمریکا خودش را برتر می داند و اگر کسی نپذیرد با جنگ به او می فهمانند. هرکس نپذیرد مورد تهدید قرار می گرفت. کسی می تواند بگوید که شیطان کاری را انجام می دهد که آمریکا انجام نمی دهد؟ الان در منطقه را ببینید. دو طرف درگیری اسلحه از کجا می خرند؟ هر دو از نظام سلطه اسلحه خریداری می کنند و اصلا خود نظام سلطه این برنامه ریخته و بالا نشسته و می گوید دعوا نکنید! غیر از شیطان چه کسی می تواند این کار را انقدر قشنگ انجام دهد؟

در پایان این مراسم دکتر محمود احمدی نژاد از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016