دوشنبه 11 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نشریه "یالثارات" بدلیل توهین به هنرمندان توقیف شد

Ghaforian-Yalasarat-Biafun.com-.jpg
صدای فرانسه: سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید، مجوز هفته‌نامه "یالثارات"، نشریه انصار حزب‌الله در ایران لغو شده است.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، روز دوشنبه ۱۱ مرداد/ اول اوت، در یک نشست خبری، اعلام کرد: «این نشریه بر اساس مفاد قانون مطبوعات بدلیل توهین به هنرمندان در جشن حافظ، با رأی هیأت نظارت بر مطبوعات لغو مجوز شد».

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از تشکیل جلسه هیأت نظارت بر مطبوعات گفت: اعضای هیأت نظارت بر مطبوعات که نمایندگان سه قوه نیز در آن حضور دارند با رأی اکثریت این نشریه را بنا بر توهین‌های پی‌درپی به هنرمندان حاضر در جشن حافظ مجرم شناخت و مجوز این نشریه را مجددا لغو و پرونده را به دادسرا ارجاع نمود».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته حسین نوش‌آبادی، این نشریه قبلاً نیز با رأی هیأت نظارت چندین بار تذکر گرفته بود و سال گذشته هم لغو مجوز و توقیف شده بود که به حکم مقامات قضایی (بار دیگر) مجوز فعالیت گرفته بود.

هفته‌نامه "یالثارات"، در شماره اخیر، پس از برگزاری جشن سینمایی "حافظ" در تهران، با انتشار تصاویری از تعدادی از بازیگران سینمای ایران و خانواده‌های آنها در مطلبی زیر عنوان "دیوث کیست" از نحوه پوشش هنرمندان انتقاد کرده بود.

این مطلب نشریه یالثارات با واکنش هنرمندان روبرو شد. انجمن بازیگران سینمای ایران، در بیانیه‌ای، خواستار «برخورد قاطع مسئولین قضایی و قانونی ذی‌ربط» با «بی‌حرمتی» از سوی نشریه یالثارات نسبت به جمعی از هنرمندان سینمایی شدند.

حسین نوش‌آبادی، روز دوشنبه ۱۱ مرداد، با بیان اینکه نشریه "یالثارات" پیش از این هم به دلیل در نظرنگرفتن اخلاق حرفه‌ای به هیأت نظارت ارجاع شده بود، پرونده این نشریه به‌خاطر توهین اخیر به هنرمندان با کلمات سیخف، دوباره مطرح شد و این نشریه متخلف شناخته شد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: برای ما فرق نمی‌کند این نشریه متعلق به چه حزب و نهادی است اگر نشریات خلافی مرتکب شوند طبق قانون با آنها برخورد می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016