دوشنبه 11 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حسن عباسی از ارتش عذرخواهی کرد

1608011238.jpg
بی بی سی - حسن عباسی٬ نظریه‌پرداز محافظه‌کار که اظهاراتش باعث شکایت و اعتراض فرماندهان ارتش ایران شده بود٬ "پس از حضور در دادسرای نظامی" از ارتش عذرخواهی کرده است.

اخیرا فیلمی از یکی از سخنرانیهای آقای عباسی منتشر شده بود که در آن وی ارتش ایران را به بی‌تفاوتی در مقاطع حساس متهم می‌کند.

فرماندهان ارتش خواستار عذرخواهی آقای عباسی شده بودند و در همین حال هم از او شکایت کرده‌اند.

آقای عباسی گفته ترجیح بر این بوده که اول برای رسیدگی به شکایت دادسرای نظامی حاضر شود و سپس نامه عذرخواهی را به فرمانده کل ارتش بدهد تا به گفته خودش "شائبه تاثیر بر دادگاه پیش نیاید."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در متن عذرخواهی آقای عباسی گفته شده فیلم مورد نظر که فرماندهان ارتش را رنجانده٬ برشی یک دقیقه‌ای از یکی از جلسات آموزشی او در دانشگاه تهران در تیرماه ۱۳۸۹ بود است.

در ویدئویی که منتشر شده بود، او ارتش را به بی‌تفاوتی متهم کرده و خطاب به آمریکا گفته: "شما چیزی دوست دارید مثل ارتش که بی سروصدا در پادگان‌ها باشد و اگر آب این کشور را ببرد، هیچ صدای آن در نیاید و موضعی نگیرد."

در این ویدئو آقای عباسی مدعی شده بود که بسیج با هدایت رهبر ایران جلوی جنبش سبز را که به گفته او "میلیشیای آمریکا" بود٬ گرفت و ارتش نقشی نداشت.

او در نامه عذرخواهی خود که خبرگزاری فارس متن کاملش را منتشر کرده٬ گفته "ضدانقلاب خارج‌نشین" از حرف‌های او "فضاسازی" کرده‌اند تا "فیش‌های نجومی، رکود فراگیر اقتصادی، خیانت آمریکا در پسابرجام، مذاکرات شهریور ۱۳۶۵ پاریس و انتشار ابعاد محرمانه مذاکرات اتمی" را تحت تاثیر قرار بدهند.

حسن عباسی از نظریه‌پردازان و سخنرانان جلسات محافظه‌کاران است و در مقطعی در سپاه پاسداران مشغول به کار بوده است.

احمدرضا پوردستان٬ فرمانده نیروی زمینی و حبیب‌الله سیاری٬ فرمانده نیروی دریایی ارتش دو تن از مقام‌های نظامی بودند که واکنش شدیدی به اظهارات او نشان دادند. روابط عمومی سپاه هم اعلام کرده بود که اظهارات او قابل پیگرد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016