چهارشنبه 13 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
13 مرداد» حسن عباسی بازداشت شد
13 مرداد» چرا صحبت های حسن عباسی در مورد ارتش این همه واکنش داشت؟
پرخواننده ترین ها

حسن عباسی بازداشت شد

دويچه وله: حسن عباسی در پی عدم تودیع وثیقه در دادسرای نظامی به بازداشتگاه منتقل شد. برخی منابع خبری شکایت ارتش و برخی شکایت حسن روحانی را دلیل بازداشت عباسی دانسته‌اند.

gooya0024.JPG

حسن عباسی روز چهارشنبه (۱۳مرداد/ ۳ اوت) در دادسرای نظامی حاضر و به حکم بازپرس بازداشت شد. ارتش جمهوری اسلامی از عباسی شکایت کرده بود.
به نوشته‌ی پایگاه اینترنتی عصر ایران، رئیس "اندیشکده یقین" (مرکز بررسی‌های دکترینال بدون مرز) به دلیل عدم تودیع وثیقه راهی بازداشتگاه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به نقل از رئيس سازمان قضايی نيروهای مسلح می‌نویسد: «حسن عباسی بدليل وارد شدن به مناقشات سياسی و انتخاباتی بازداشت شد. حسن عباسی به دليل نظامی بودن، حق دخالت در مناقشه‌های سياسی و مسائل تبليغات انتخاباتی ندارد. اين شخص در سخنرانی‌هايش، وارد مسائل انتخاباتی و سياسی شده بود كه به همين دليل با وی برخورد شد».

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران، به نقل از مهدی جعفری، وكيل عباسی نوشت: «حسن عباسی امروز با حكم صادره از سوی شعبه ۵ دادسرای نظامی و به دليل سخنرانی ۳ خرداد در دانشكده فنی دانشگاه تهران و با شكايت حسن روحانی بازداشت شد. دادسرای نظامی برای آزادی عباسی خواستار وثيقه نقدی ۵۰ ميليونی شده است.»

در روزهای اخیر انتشار فیلمی قدیمی از حسن عباسی خبرساز شد. نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اعلام کرد که به دلیل سخنان عباسی در این فیلم، از او شکایت کرده است. در ادامه، متن عذرخواهی عباسی خطاب به فرمانده کل ارتش منتشر شد.


چرا صحبت های حسن عباسی در مورد ارتش این همه واکنش داشت؟:


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016