شنبه 16 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

کشته و زخمی شدن سه کارگر در انفجار خط لوله گاز گناوه

در جریان حادثه انفجاری که بامداد امروز در خط لوله 42 اینچ گاز گناوه اتفاق افتاده است یک کارگر کشته و دو کارگر دیگر مجروح شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«سید علی پاک نژاد»، فرماندار گناوه در گفت‌وگو با ایلنا هویت کارگر کشته شده را «امیر بایرامی» اعلام کرد و افزود: این شخص که در جریان حادثه امروز مصدوم شده بود به بیمارستان گناوه بوشهر منتقل شده بود، در ساعت ده و نیم صبح فوت کرد.

در عین حال شنیده‌های خبرنگار ایلنا حاکی از آن است که این کارگر فوت شده 24 سال سن داشت و قرار بود به زودی ازدواج کند.

همچنین در خصوص وضعیت دو کارگر مصدوم این حادثه نیز منابع خبری ایلنا از انتقال به بیمارستان گناوه بوشهر خبر می‌دهند.

برپایه این اظهارات این جابجایی توسط بالگرد انجام شده است و از قرار معلوم وضعیت سوختگی یکی از دو مصدوم در حد بالایی گزارش شده است.

57329213.jpg
در ماه‌های اخیر اخبار زیادی از آتش‌سوزی‎ در کشور منتشر شده که اگرچه آماری از تعداد دقیق آن‌ها و یا مقایسه این آمار با سال‎های گذشته در دست نیست، اما به نظر می‏‌رسد رشد چشمگیری داشته است. برخی کارشناسان این حجم از آتش‌سوزی به ویژه در سازه‌ها را نشان‏‌دهنده پایین‌بودن استانداردهای ساخت، ایمنی و نگهداری در ساخت‎وسازهای شهری و صنعتی می‌دانند.

آتش‌سوزی‌هایی که در شهرهای مختلف کشور رخ داده، تقریبا همه، اماکن صنعتی و مسکونی چون پالایشگاه‎ها، مناطق مسکونی، تجاری و انبارها را شامل شده که با تلفات مالی بسیار و گاه تلفات جانی هم همراه بوده است؛ شعله‌هایی که در واقع زنگ خطر پایین‌بودن استاندارهای ساخت‌و‎ساز و اطفاء حریق را خیلی وقت است به صدا در آورده و تدوین استانداردهای دقیق برای ساختمان‏‌ها و اماکن تجاری و صنعتی را بیش از پیش مورد تاکید قرار داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016