چهارشنبه 20 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

خشم از تهديد تلويحي ترامپ به ترور کلینتون

بى بى سى فارسى: دونالد ترامپ در یک سخنرانی انتخاباتی تلویحا گفته است که هوادارانش می توانند با به کار گرفتن حق مالکیت سلاح رقیب او هیلاری کلینتون از حزب دمکرات را متوقف کنند. ستاد خانم کلینتون این اظهارات را که باعث خشم بسیاری شده خطرناک خوانده است.
gooya0089.JPG

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر گفت که اگر خانم کلینتون برنده شود یک قاضی لیبرال را نامزد عضویت در دیوان عالی خواهد کرد و اگر دیوان عالی در کنترل لیبرال ها باشد می تواند حق مالکیت سلاح که بر اساس متمم دوم قانون اساسی تضمین شده را به خطر اندازد.

آقای ترامپ در تجمعی در شهر ویلمینگتون کارولینای شمالی سخن می گفت.
اظهارات او با واکنش تند کسانی در شبکه های اجتماعی روبرو شد که می گفتند او مشغول ترغیب خشونت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما کمپین آقای ترامپ بعدا گفت که او درباره پای صندوق آوردن هواداران حق مالکیت سلاح صحبت می کرده است.

سازمان پلیس مخفی که یکی از مسئولیت های آن محافظت از چهره های ارشد سیاسی، مثل نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است، در واکنشی نوشت که از اظهارات آقای ترامپ باخبر است.

آقای ترامپ گفت:‌ "هیلاری می خواهد متمم دوم را لغو کند. به علاوه اگر او بتواند قضات (دیوان عالی) را انتخاب کند، شما مردم کاری نمی توانید بکنید. اما نمی دانم، شاید (با توجه به) طرفداران متمم دوم راهی باشد."
سناتور تیم کین یار انتخاباتی خانم کلینتون هم در بیانیه ای سخنان آقای ترامپ را "باورنکردنی" خواند و گفت نشان می دهد که او "درکی از نقش فردی که قرار است رهبر باشد ندارد."

کاربران توییتر فورا از "شوخی" او درباره خشونت با سلاح گرم انتقاد کردند.
کریس مورفی سناتور اهل کانتیکات گفت که این حرف ممکن است باعث تحریک "آدم های بی ثباتی" که از کلینتون متنفرند شود.

رابی موک مدیر ستاد مبارزاتی خانم کلینتون با انتشار بیانیه ای گفت:‌ "خیلی ساده است - آنچه ترامپ می گوید خطرناک است. فردی که می خواهد رئيس جمهور ایالات متحده باشد نباید به هیچ صورتی به خشونت اشاره کند."

ستاد مبارزاتی آقای ترامپ پس از آن با انتشار بیانیه ای از اظهارات این نامزد دفاع کرد.

در این بیانیه آمده است:‌ "نام این پدیده توانایی ایجاد اتحاد است - طرفداران متمم دوم روحیه فوق العاده ای دارند و کاملا متحد هستند، که به آنها قدرت سیاسی زیادی می دهد."

"و امسال، در شمار بی سابقه رای خواهند داد، نه برای هیلاری کلینتون،‌ بلکه به دونالد ترامپ."

مخالفت کالینز با ترامپ
از سوی دیگر سناتور جمهوری خواه سوزان کالینز اعلام کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری به آقای ترامپ رای نخواهد داد.

او در مقاله ای که عصر دوشنبه در ستون آزاد واشنگتن پست چاپ شد نوشت که با توجه به تمایل آقای ترامپ به زورگویی و پرخاش نمی تواند از او حمایت کند.
او که از اعضای میانه رو حزب خود در سناست گفت که ریاست جمهوری آقای ترامپ جهان را به جایی خطرناک تر از "آنچه هست" بدل خواهد کرد.

او بلندپایه ترین سناتور جمهوری خواه است که علنا از حمایت از آقای ترامپ دست می دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016