چهارشنبه 20 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

المپیک و افسانه تاثیر روابط جنسی بر عملکرد ورزشکاران

131031131032.jpg
صدای آمریکا - از وقتی که بازی های المپیک در ۷۶۶ قبل از میلاد در یونان باستان متولد شد، داستان های زیادی از روابط جنسی مخفیانه ورزشکاران در جریان المپیک گفته شده است. دارا تورس شناگر المپیکی سابق آمریکا پیشتر در سال ۲۰۱۲ به شبکه خبری سی.ان.ان گفته بود: "آنچه در دهکده المپیک رخ می دهد در دهکده باقی می ماند."

حالا همزمان با المپیک ریو داستان هایی از این دست باز هم سر زبان ها افتاده و حدود ۴۵۰ هزار کاندوم نیز در میان ورزشکاران توزیع شده است.

طب باستانی چین و یونان می گوید خودداری از روابط جنسی، شهامت و انرژی فرد را زیاد می کند.

آنطور که دیوید بیشاپ پژوهشگر موسسه ورزش دانشگاه ویکتوریای استرالیا می گوید، تحقیقات علمی اندکی درباره نقش روابط جنسی در بهبود عملکرد ورزشکاران انجام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یکی از این تحقیقات در نشریه داروهای ورزشی و تناسب فیزیکی در سال ۲۰۰۰ میلادی چاپ شده و در آن ۱۵ ورزشکار ۲۰ تا ۴۰ ساله در یک دوره دو روزه مورد مطالعه قرار گرفتند.

در روز اول ورزشکاران تمرین های ورزشی داشتند و در روز دوم فعالیت جنسی و در هر دو روز میزان تستوسترون خون آنها اندازه گرفته شد. نتیجه این بود که فعالیت جنسی هیچ تاثیر چشمگیری بر عملکرد ورزشی و ذهنی آن ورزشکاران نداشت. اما در فعالیت ورزشی صبحگاهی پس از سکس، میزان تپش قلب آنها کمی بالاتر بوده است.

پژوهشگران گفتند ظرفیت بازیافت یک ورزشکار ممکن است تاثیر بگیرد اگر که او تقریبا دو ساعت قبل از مسابقه سکس داشته باشد.

یک تحقیق دیگر که ماه گذشته در نشریه مرزهای فیزیولوژی منتشر شد نتیجه گرفت که روابط جنسی هیچ تاثیری بر عملکرد ورزشکاران ندارد. این تحقیق برآیند ۹ تحقیق دیگر درباره سکس و قهرمانی ورزشی است.

نتیجه این پژوهش ها تفکر فعلی مبنی بر این که روابط جنسی می تواند بر عملکرد ورزشی یک ورزشکار تاثیر منفی بگذارد را حمایت نمی کند.

امانوئل جانینی پرفسور سکسولوژی پزشکی در دانشگاه رم-تور ایتالیا می گوید "سکس فعالیتی سالم است." اما به گفته او اگر ورزشکاران در ورزش خود به تمرکز احتیاج دارند، "بهتر است که چند روز قبل از مسابقه از سکس پرهیز کنند."

بیشاپ نیز به ورزشکاران در المپیک پیشنهاد کرده در صورتی که روابط جنسی به خواب آنها لطمه نزند ضرری ندارد.


انتشار اسناد اذیت و‌ آزار کودکان ایرانی در کمپ های پناهجویی استرالیا


پناهجوی ایرانی در دانمارک که قصد داشت خود را منفجر کند بازداشت شد


هشدار منتظری در مورد آینده کشور؛ آینده‌ای که امروز است


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016