جمعه 22 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پلیس ایتالیا مهدی خسروی را آزاد کرد

358FC874-1.jpg
رادیو فردا - گزارش‌ها حاکی است که پلیس ایتالیا روز پنجشنبه مهدی خسروی (یاشار پارسا)، پناهنده سیاسی و دبیر اجرایی شورای ملی ایران، را آزاد کرده است.

پلیس ایتالیا روز شنبه اعلام کرده بود که مهدی خسروی ۳۷ ساله به دنبال صدور حکم جلب بین المللی توسط ایران «به اتهام فساد مالی» در نزدیکی هتل محل اقامتش در شمال ایتالیا بازداشت شد.

در همین زمینه، شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد (تشکیلات سیاسی که به ریاست رضا پهلوی فعالیت می‌کند و آقای خسروی دبیر اجرایی آن است) پیشتر اعلام کرده بود که پلیس ایتالیا به این پناهنده سیاسی گفته که او بر اساس حکم دادگاهی در ایران و به اتهام اختلاس مالی بازداشت شده و قرار است به جمهوری اسلامی مسترد شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«شورای ملی ایران برای انتخاب آزاد» عکسی از مهدی خسروی را منتشر کرده است و اعلام کرده که وی آزاد شده است.

در همین حال، در صفحه فیس بوک این گروه، مهدی خسروی ذیل عکس خود نوشته است:« دقایقی پیش، عالی‌ترین دادگاه ایتالیا، رسما حکم صادره توسط حکومت ایران را غیرقانونی اعلام کرده، و حکم آزادی مرا صادر کرد..، و حکم بازداشت بین المللی را غیر قانونی اعلام کرد.»

خبرگزاری «آنسا» گزارش داده است که مهدی خسروی در یک دادگاه میلان مورد بازجویی قرار گرفته و پس از آن که وکلا مدارک پناهندگی او از بریتانیارا به دادگاه ارائه کردند،‌ آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، یک سخنگوی عفو بین الملل در ایتالیا می گوید، این نهاد به وکلای آقای خسروی کمک‌های حقوقی کرده و اماده بود در صورت آزاد نکردن وی، به وزیر دادگستری شکایت کند.

پیش از این رضا پهلوی نیز در نامه‌ای به ماتئو رنتسی، نخست‌وزیر ایتالیا، گفته بود آقای خسروی در بریتانیا پناهنده بود و در ششم ماه اوت (سه روز پیش) وارد ایتالیا شده‌است. به گفته آقای پهلوی او با «این ادعا که نامش به دلیل شکایت پلیس جمهوری اسلامی، در فهرست پلیس بین‌المللی است، بازداشت شده» و بازگرداندنش به ایران «او را با خطر شکنجه و اعدام» روبه‌رو می‌کند.

رضا پهلوی در این نامه از نخست‌وزیر ایتالیا خواسته شخصا در این مورد دخالت کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016