چهارشنبه 27 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

چرخش احتمالی سیاست خارجی ترکیه از غرب به شرق

صدای آمریکا - یکی از پیامدهای کودتای نافرجام ترکیه، چرخش سیاست خارجی دولت اردوغان از غرب به شرق و آشتی دوباره با روسیه، نزدیکی بیشتر با ایران و آمادگی سازش درباره سوریه است. رویدادی که بازتاب دوری ترکیه از متحدان عرب خاورمیانه، اتحادیه اروپا و آمریکا ارزیابی شده است.

دولتهای روسیه و ایران از نخستین کشورهایی بودند که با محکوم کردن کودتا از دولت قانونی رجب طیب اردوغان پشتیبانی کردند. اقدامی که در تصمیم گیریهای سیاسی دولت اردوغان بازتاب یافته است: سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین در سن پیترزبورگ و تاکید بر ادامه دو پروژه مهم اقتصادی میان دو کشور نشانگر پاسخ متقابل ترکیه است که به کاهش تنش هشت ماه اخیر میان دو کشور کمک کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از دیگرسو، سفر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی به ترکیه و دیدار با مقام های بلندپایه آن کشور، گمانه زنی ها پیرامون شکل گیری یک اتحاد جدید منطقه ای با محوریت روسیه ترکیه و ایران را افزایش داده است. اتحادی که به گفته مقام های بلندپایه ترکیه می تواند گزینه مناسبی بجای پیمان ناتو و سازش بر سر سوریه باشد.

در این چرخش سیاست خارجی، روابط ترکیه با اتحادیه اروپا به دلیل انتقادات اروپاییان به برخوردهای خشن دولت ترکیه با مخالفان و رابطه این کشور با آمریکا نیز به دلیل عدم استرداد فتح الله گولن، متهم اصلی کودتا رو به سردی نهاده است.

آیا این چرخش سیاست خارجی دولت ترکیه از غرب به شرق سیاستی پایدار است یا واکنش آمیخته به وحشت دولتمردان ترکیه از احتمال دخالت غرب در کودتای نافرجام؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016