جمعه 29 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

انتشار تصاویر استفاده داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی

نیروهای دموکراتیک سوریه که موفق شدند هفته گذشته شهر منبج را از نیروهای موسوم به گروه دولت اسلامی (داعش) پس بگیرند، تصاویری را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد اعضای گروه داعش به هنگام فرار از این شهر از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کردند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی - نیروهای دموکراتیک سوریه گفته‌اند این تصاویر، که کاروانی حامل صدها خوردو را نشان می‌دهد، روز جمعه ۱۹ اوت (۲۹ مرداد) گرفته شده است.

16081910323t.jpg

نیروهای دموکراتیک سوریه که ائتلافی از نیروهای شبه نظامی کرد و عرب را شامل می شود، از حمایت نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا برخوردار است.

گفته شده که این ائتلاف برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان از حمله به خودروهای داعش که بنا به گزارش‌ها احتمالا به سمت شمال و مرز ترکیه رفته‌اند، خودداری کردند.

این نیروها پس از ده هفته حمله که با پشتیبانی حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا همراه بود، توانستند کنترل کامل منبج در شمال سوریه را به دست بگیرند.

کریس گارور، سخنگوی ائتلاف به رهبری آمریکا گفته است ظاهرا نیروهای داعش پس از آن که دریافتند شهر منبج در حال سقوط است، اعضای خانواده‌های خود، حامیانشان و گروگان‌های غیرنظامی را در خودروهایی که به سمت شمال در حرکت بود، قرار دادند.

160819104.jpg

شنبه گذشته داعش اعلام کرد که صدها غیرنظامی را آزاد کرده و شماری دیگر هم موفق به فرار شدند.

نیروهای دموکراتیک سوریه در جریان عملیات اخیر خود برای جلوگیری از کشتار بیشتر غیرنظامیان به پیکارجویان داعش پیشنهاد کردند که می توانند از طریق مسیری امن از منبج خارج شوند، اما آنها این پیشنهاد را نپذیرفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016