یکشنبه 31 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

علم الهدى: جوانى كه دنبال شهوت رانى برود روى ميدان مين نمى رود

يا لثارات: آيت الله علم الهدى در خطبه دوم نماز جمعه ٢٩ مرداد ٩٥ اظهار داشت:
۳۷ سال از عمر انقلاب ما می‌گذرد؛ تمام سعی استکبار جهانی بر این است که دین را زمین بزند و سفره دین را از زیر پای مردم جمع کند. مردمی که جوانان‌شان می‌روند روی میدان مین و از تمام بدن‌شان فقط دو تا قلم استخوان باقی می‌ماند و با دشمنان خدا می‌جنگند. اگر بنا شد جوانانِ این مردم دنبال شهوت‌رانی، عیاشی و گناه رفتند و در مفاسد اخلاقی و اجتماعی آلوده شدند، این‌ها دیگر روی مین نمی‌روند و آن‌وقت است که دشمن بر ما مسلط می‌شود. این یک واقعیت روشن است. این یک تجربه برای امریکا در ۲۸ مرداد است. در یک فاصله ۲۹ روزه این تحول به وجود آمد، چون دین و روحانیت از عرصه نهضت ملی کنار رفت.

امام جمعه مشهد در تبیین ابعاد عبرت آموز كودتاى امريكايى خاطرنشان کرد:
مطلب دوم این است که امریکا تجربه کرد؛ ما هم باید عبرت بیاموزیم بر این که تنها پیاده نظامی که می‌تواند در کشور وارد کند و به این وسیله قدرت را به دست آورده و بر گرده مردم مسلط بشود، جریان‌های لائیک و عناصر بی‌دین داخلی خود کشور هستند. این را تجربه کرده. از بیرون نمی‌تواند ارتش وارد کند؛ نمی‌تواند از بیرون نیرو آورده و کشور را تصرف کند. تنها پیاده نظامش عناصر لائیک و بی‌بندوباری هستند که در برابر دین حساسیت ندارند و جریان‌های بی‌دین هستند و لذا در ۲۸ مرداد، پیاده نظام امریکایی در این کودتای امریکایی، فواحش بودند.

gooya0154.JPG




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016