چهارشنبه 3 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
3 شهریور» دری اصفهانی: بازداشت نشدم
پرخواننده ترین ها

"فرد دستگیرشده به اتهام جاسوسی، در مقاطعی عضو تیم هسته‌ای بود"

خبرگزاری ایسنا به‌‌نقل از منابع آگاه نوشته است فردی که به گزارش برخی رسانه‌ها به اتهام جاسوسی دستگیر شده برخلاف آن‌چه گفته شده است عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نبوده و تنها "در مقاطعی" در مذاکرات حضور داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو زمانه ـ انتشار خبر بازداشت یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در ایران همچنان مورد جدل جناح‌های مختلف حکومت است. ایسنا به نقل از منابع آگاه نوشته است که این فرد عضو تیم مذاکره‌کننده نبوده و تنها «در مقاطعی» در مذاکرات حضور داشته است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) چهارشنبه ۳ شهریور جزئیات بیشتری را در پیوند با بازداشت عبدالرسول دری اصفهانی، کسی که گفته می‌شود در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ حضور داشته منتشر کرد.

این گزارش به نقل از منابع آگاه که نامی از آن‌ها برده نشده، آورده است: «فرد مورد اشاره عضویتی در ستاد برجام و وزارت خارجه نداشته و فقط در مقاطعی از طرف یکی از بخش‌های اقتصادی کشور برحسب نیاز در تیم مذاکره‌کننده و مسائل مربوط به برجام حضور داشته است.»


تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران

سایت‌های مخالف دولت روز سه‌شنبه دوم شهریور به‌نقل از جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کردند که عبدالرسول دری اصفهانی، عضو دو تابعیتی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران که مسئولیت امور بانکی این تیم را برعهده داشته، توسط مأموران امنیتی و اطلاعاتی ایران به اتهام جاسوسی بازداشت شده است.

اعلام این خبر با واکنش‌هایی از سوی دولت مواجه شد. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران عضویت دری اصفهانی در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را تکذیب کرد و انتشار این خبر را «اغراض زودگذر جناحی و شخصی» دانست.

در گزارش ایسنا به‌نقل از منابع آگاه این توضیح افزوده شده است که دبیر ستاد برجام و اعضای آن کاملاً مشخص هستند و فرد دستگیرشده هیچ عضویتی در این ستاد ندارد.

همچنین گفته شده است که «با توجه به این‌که این موضوع، یک پرونده امنیتی و قضایی است احتمالاً مسئولان مربوطه در زمان مقررش و در صورت لزوم در این ارتباط اطلاع‌رسانی بیشتری خواهند کرد.»

در همین حال، روز چهارشنبه سایت «بانک مردم» به‌نقل از عبدالرسول دری اصفهانی نوشت که او آزاد است و دستگیر نشده است.

دری اصفهانی در این مصاحبه خبرهای منتشرشده درباره خود را «مضحک» خواند و گفت: «من که دارم با شما صحبت می‌کنم در بانک مرکزی هستم و بازداشت نشدم.»

جواد کریمی قدوسی نیز در همین روز گفت خبر دستگیری دری اصفهانی را یک مسئول امنیتی در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرده و عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نیز چندی قبل آن را تأیید کرد.

کریمی قدوسی همچنین گفت ممکن است این فرد با قید وثیقه آزاد شده باشد.

روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفته بود که یک متهم ایرانی دو تابعیتی در هفته گذشته در تهران و مرتبط با سرویس جاسوسی بریتانیا دستگیر شده است.

جعفری دولت‌آبادی توضیح داده بود که این متهم «در حوزه اقتصادی و مرتبط با ایران» فعالیت می‌کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016