پنجشنبه 11 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سعید مرتضوی: صلواتی كار‌ می‌كردم


سعید مرتضوی

اعتماد ـ دادگاه تجدیدنظر استان در دومین روز پیاپی میزبان دادستان سابق تهران بود؛ اما این‌بار نه برای پرونده‌ای كه او را از صندلی قضاوت دور كرد، بلكه برای خروجی مدیریت او در سازمانی كه برخلاف قانون، سكانداری آن را در دست گرفته بود. سعید مرتضوی كه رهاورد دوران تصدی او در سازمان تامین اجتماعی، حجمی از پرونده را روی میز دادگاه كیفری استان قرار داده بود، با رای صادر شده، به عنوان معترض، منتظر نتیجه اعتراض خود می‌شود، تا با فاصله‌ای یك‌ساله برای دفاع از اقدامات خود در دادگاه تجدیدنظر استان حاضر شود.

مرتضوی كه همواره از اقدامات خود در سازمان تامین اجتماعی دفاع كرده و تصدی خود را بر این سازمان قانونی می‌دانست، شاید باور نداشت كه در بخش نخست این پرونده كه در مرداد سال ۹۴ در شعبه نهم دادگاه كیفری یك و به ریاست قاضی كشكولی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، به اتهام تحصیل مال نامشروع (حقوق دریافتی در زمان تصدی بر ریاست سازمان تامین اجتماعی) به شش ماه حبس تعزیری و رد مال و به اتهام تصدی غیرقانونی پست سرپرستی سازمان تامین اجتماعی به شش ماه حبس تعلیقی و همچنین بابت مبلغی كه به عنوان حقوق در ایام سرپرستی دریافت كرده به رد مال محكوم می‌شود. او هرچند در پرونده كهریزك پیروز بود و توانست با حكم تبرئه از اتهام «معاونت در قتل» نجات یابد، اما در پرونده تامین اجتماعی رای صادرشده را قابل قبول نمی‌دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آیا درست است كه برای كار انجام شده حقوق نگیرم؟

سعید مرتضوی كه روز سه‌شنبه در ارتباط با شكایت اولیای‌دم مرحوم روح‌الامینی قربانی حادثه كهریزك در شعبه ٢٢ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حضور یافته بود، دیروز هم به دادگاه تجدیدنظر رفت تا به پرونده تامین اجتماعی او رسیدگی شود. دادگاهی كه او در دفاعیات خود خطاب به رییس جلسه می‌پرسد كه آیا درست است كه بابت شش ماهی كه در تامین اجتماعی كار كرده‌ام حقوقی دریافت نكنم؟ فقط او را به عنوان معترض میزبانی نمی‌كرد. سازمان تامین اجتماعی نیز از این حكم رضایت ندارد تا دادگاه برای هر دوطرف دعوی باز هم تكرار شود.

مجتبی نظری وكیل سازمان تامین اجتماعی، در گفت‌وگو با «اعتماد»، با بیان اینكه سازمان تامین اجتماعی و سعید مرتضوی هر دو به حكم شعبه نهم دادگاه كیفری یك استان تهران اعتراض كردند، گفت: «این پرونده پس از اعتراض ما برای رسیدگی در مرحله تجدید نظر به دیوان عالی كشور ارسال شد. اما دیوان عالی كشور نیز با استناد به قانون جدید آیین دادرسی كیفری، رسیدگی به این پرونده را در صلاحیت دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران دانست و آن را دوباره به دادگاه كیفری استان ارجاع داد.» نظری با اشاره به جلسه دیروز دادگاه تجدیدنظر، عنوان كرد: «در این جلسه هم من به عنوان وكیل سازمان تامین اجتماعی و هم سعید مرتضوی به بیان دفاعیات خود پرداختیم.»

وی با بیان اینكه اعتراض ما به تصدی غیرقانونی سعید مرتضوی بر سازمان است كه از همین رو نباید حقوق شش ماه از این دوران را دریافت می‌كرد، گفت: «سعید مرتضوی در این دادگاه خطاب به قاضی گفت كه آیا درست است برای كاری كه انجام داده‌ام حقوقی دریافت نكنم؟» وكیل سازمان تامین اجتماعی در ادامه و با تاكید بر اینكه ما در این پرونده از حق ٣٣ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی دفاع می‌كنیم، اظهار كرد: «سعید مرتضوی علاوه بر محكومیت به رد مال به مبلغ ٤٦ میلیون تومان به شش ماه حبس هم محكوم است كه از همین رو در دفاع از خود می‌گوید: اصلا این چند ماه را صلواتی كار كرده‌ام اما چرا باید حبس بكشم؟» نظری در پایان عنوان كرد: فرصت اخذ آخرین دفاع از مرتضوی فراهم نشد و قرار بر این شد در جلسه بعدی كه هنوز زمان آن مشخص نشده است، آخرین دفاعیات مرتضوی اخذ شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016