پنجشنبه 18 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

مسوولانى كه مى گويند ما از كشتار سال ٦٧ خبر نداشتيم دروغ مى گويند! ف. م. سخن

كسانى كه در سال ١٣٦٧، مسووليت دولتى و حكومتى داشتند، و امروز ادعا مى كنند كه از جريان كشتار آن سالِ شوم، خبر نداشته اند، دروغ مى گويند! اِمكان ندارد كه شما در آن سال كاره اى بوده باشى، و چيزى از اين موضوع به گوش ات نرسيده باشد.

در آن سال سياه، مثل تمام سال هاى حكومت اسلامى، يكى از كارهاى دستگاه هاى امنيتى، جمع آورى و وارد كردنِ نشريات و كتاب هاى منتشر شده، توسط سازمان ها و احزاب مخالف جمهورى اسلامى، و تهيه ى بولتن خبرى محرمانه از آن ها بود.

بر خلاف تصور عموم، خبر كشتار سال ٦٧، نه چند سال بعد و با فاصله ى زمانى زياد، بلكه در همان سال، در همان ماه، و خبر امكان وقوع اين فاجعه، حتى پيش از شروع كشتار، در بعضى از نشريات خارج از كشور به شكلى دقيق، منعكس و منتشر شد.

gooya0257.JPG



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يكى از سازمان هاى سياسى، كه اقدام به انتشار اخبار كشتار قريب الوقوع و بعد از آن وقوع كشتار بى رحمانه و دسته جمعى زندانيان كرد، نشريه ى «كار» متعلق به سازمان فداييان خلق ايران «اكثريت» بود.

متاسفانه آرشيو روزنامه هاى جمع آورى شده توسط من، در زمان هاى مختلف و به شيوه هاى مختلف از بين رفت و يا پراكنده شد. آن چه در ايران از ابتداى انقلاب جمع آورى كرده بودم و بعد در هنگام هجوم حكومت به احزاب و سازمان ها، آن ها را دور از ديد پنهان كردم، بعد از چند سال، در اثر نفوذ رطوبت، تبديل به مكعب هاى كاغذى شدند و غير قابل سوا كردن و جدا كردن. آن چه هم كه در خارج گرد آورده بودم، در طول سنوات و در اثر جا به جا شدن هاى ناگزير، همگى پخش و پراكنده و غير قابل جمع آورى مجدد شدند. خوشبختانه در اينترنت امكان دسترسى به برخى از نشريات قديمى وجود دارد، كه از آن جمله است شماره هاى قديمى نشريه ى «كار» اكثريت.

البته اين موضوع را نمى توان تنها در يك نوشته ى كوتاه به طور كامل مورد بحث قرار داد لذا ما سعى مى كنيم در چند مطلب كوتاه، آن را توضيح دهيم.

ابتدا به يك مورد بسيار مهم اشاره كنيم كه بهانه ي اصلى حكومت اسلامى، براى كشتار سال ١٣٦٧ است. اين بهانه، «سازمان مجاهدين خلق ايران» است. كشتار سال ١٣٦٧ به گفته ى حكومت به آن خاطر صورت گرفت كه مجاهدين خلق، كه از داعش بدتر بودند، در سال هاى جنگ، به ترور و كشتار حكومتى ها دست مى زدند و بعد هم در زمان عمليات نظامى مجاهدين، قصد آشوب در زندان ها را داشتند. بر اين نكته، هم تماميت خواهان اسلامى، و هم اصلاح طلبان حكومتى اتفاق نظر دارند. همان طور كه در صحبت هاى يكى از اعضاى هيات مرگ مى شنويم كه مجاهدين خلق تروريست و غيره بودند، همان طور هم اين سخنان را از زبان آقاى تاج زاده ى اصلاح طلب و زندان كشيده مى شنويم.

اما هيچيك از آقايانِ حكومتى، اين موردِ ريشه اى را توضيح نمى دهند كه در خلال سال هاى ٥٧ تا ٦٠ چه پيش آمد كه مجاهدين خلقِ طرفدار جمهورى اسلامى و شخص امام خمينى كه توطئه هاى متعدد عليه اين نظام را به حكومت خبر دادند، در سال ٦٠ دست به اسلحه بردند و شد آن چه نبايد مى شد؟ در اين زمينه نه تنها حكومت، بلكه خودِ مجاهدين خلق هم صحبتى نمى كنند. آن ها امروز مى خواهند به هواداران شان ثابت كنند كه از روز اول با اين نظام مخالف بودند و عليه آن از همان روز اول مبارزه مى كردند. اما اسناد موجودند و گفته ها و نظرها در هر لحظه از زمان ثبت شده اند. شاهدان هم هنوز زنده اند و مى توانند شهادت دهند. در اين جا، اولين دروغ بزرگ حكومت را كه مجاهدين خلق ايران كه بيشتر هواداران اش را جوانان و نوجوانان تشكيل مى دادند، از ابتدا عليه حكومت اسلامى اقدام بر اندازانه مى كردند و بدتر از داعش بودند نشان مى دهيم. ببينيد مجاهدين خلق، براى اثبات رو راستى خود با حكومت اسلامى، چند توطئه اى را كه به حكومت اسلامى خبر داده اند چگونه در نشريه ى خود منعكس كرده اند:

gooya0256.JPG

ادامه دارد...


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016