پنجشنبه 18 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
3 بهمن» ناپدید شدن کاراته کا ایرانی در پاریس
پرخواننده ترین ها

دو عضو تیم اسکی ایران از سوئد تقاضای پناهندگی کردند


یاسین شمشکی و همسرش سمانه کیا شمشکی

دبی-العربیه.نت، فارسی - دو عضو تیم ملی اسکی ایران که برای شرکت در رقاب‌های "رول اسکی" به شهر گوتنبرگ سوئد رفته بودند از این کشور تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

به گزارش سایت "استکهلمیان" که فارسی زبانان سوئد را مخاطب قرار می‌دهد "این دو اسکی باز برجسته و عضو تیم ملی ایران یاسین شمشکی ۲۸ ساله و همسرش سمانه کیا شمشکی ۲۶ هستند".

این سایت که در سوئد فعال است در ادامه افزود:" این زوج ملی پوش ایران که هم اکنون در استکهلم به سر می‌برند به استکهلمیان گفته‌اند که اواخر ماه اوت به همراه مصطفی میرهاشمی سرمربی تیم اسکی صحرانوردی جهت شرکت در رقابت‌های "رول اسکی" به سوئد آمده و تقاضای گناهندگی کردند".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این گزارش آمده که قبلا بازگشت تنهای سرمربی تیم اسکی از سوئد به ایران در ماه اوت به این شایعه در رسانه‌های ایران دامن زده بود که ملی پوشان ایرانی از سوئد تقاضای پناهندگی کرده‌اند، اما سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی ایران این خبر ار تکذیب کرده و آن را شایعه دانسته بود و دلیل تاخیر بازگشت تیم به ایران را دزدیده شدن کیف و وسایل اسکی باز قلمداد کرده و مدعی شده بود که سرمربی به دلیل متفاوت بودن پروازش با ملی پوشان تیم اسکی به تنهایی به کشور بازگشته است، اما اینک مشخص شده که دو عضو برجسته تیم اسکی ایران در سوئد پناهنده شده‌اند.

خبرگزاری نیمه رسمی مهر پیشتر در این باره گزارش داده بود که ظاهرا همسر شمشکی نیز در این سفر وی را همراهی می کرده است اما این تنها میرهاشمی بود که از این سفر به ایران بازگشته است. برخی شنیده‌ها حاکی از آن بود که شمشکی قصد پناهندگی در این کشور را دارد.

سیدعبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تکذیب پناهندگی شمشکی گفت: این شایعه اصلا صحت ندارد. متاسفانه آنطور که ما شنیده‌ایم در ترمینال کیف و وسایل اسکی باز ما را دزدیده اند و تاخیر ورود وی به کشور به این دلیل است.

وی در پاسخ به این سوال که ولی سرمربی تیم به تنهایی به ایران بازگشته و به نظر نمی‌رسد موضوع به همین سادگی باشد گفت: پرواز سرمربی با ملی پوش اسکی متفاوت بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016