جمعه 19 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

بازداشت ۹۰۰ نفر در شیراز در طرح ارتقا امنیت اجتماعی

bazdasht-mokhder.jpg
رادیو زمانه: سرهنگ ناصر کشاورز، معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی استان فارس اعلام کرد که کلانتری‌های شیراز در جریان اجرای طرح «ارتقاء امنیت اجتماعی» در دو روز ۱۳ و ۱۴ شهریور ۹۰۰ نفر را بازداشت کردند.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ناصر کشاورز گفت ۸۴ درصد از دستگیرشدگان تحت تعقیب دستگاه قضایی بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او افزود: «۳۹ سارق، ‌۱۱۱ خرده فروش مواد مخدر و ۳۲ متهم که اقدام به قماربازی و ایجاد مزاحمت برای مردم می‌کردند نیز بین متهمان دستگیر شده دیده می‌شوند.»

این مقام انتظامی همچنین از بازداشت ۲۷۷ نفر اتباع خارجی غیرمجاز در این عملیات خبر داد و گفت ۳۲۰ نفر اتباع خارجی غیرمجاز هم خود را معرفی کرده و دستگیر شدند.

نیروی انتظامی ایران سال‌هاست که طرح‌هایی مشابه طرح «ارتقاء امنیت اجتماعی» را در شهرهای مختلف به‌اجرا می‌گذارد و هر از چندی گروه زیادی از بزه‌کاران را دستگیر می‌کند اما این برخوردها تأثیری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و میزان جرم در جامعه ایران نداشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016