چهارشنبه 24 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اولین واکنش پادشاه عربستان سعودی به موضع‌گیری ایران درباره حج


ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی

رادیو بین المللی فرانسه ـ ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی در مراسم عید قربان در منا از مواضع مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره حج انتقاد کرد و گفت که حج نباید به ابزاری برای رسیدن به منافع سیاسی یا مذهبی تبدیل شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پادشاه عربستان سعودی که روز سه‌شنبه به نزدیکی شهر مکه رفته بود، در مقابل رهبران مسلمانان حاضر در مراسم حج گفت: "عربستان آن چه را که موجب تبدیل مراسم حج به ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی و یا نزاع‌های مذهبی شود، کاملا رد می‌کند."

ملک سلمان اضافه کرد: "تندروی (در دین) و افراط‌گرایی بسیار بد است... وقتی مسلمانان به آن دچار شوند، وحدت، آینده و تصویرشان را نزد جهانیان از بین می برد. در مقابل چنین بیماری هیچ صلحی نیست و باید آن را ریشه کن کرد."

خبرگزاری فرانسه از عربستان سعودی گزارش داده که این سخنان پادشاه عربستان سعودی به دنبال تنش‌هایی این که در روابط این کشور با ایران به ویژه پس از کشته شدن زائران ایرانی در مراسم حج سال گذشته به وجود آمده است.

پیشتر عبدالعزیز الشیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی گفته بود که رهبران ایران مسلمان نیستند.

روابط سیاسی ایران و عربستان سعودی پس از آتش زدن سفارت عربستان در تهران از سوی معترضان به اعدام شیخ نمر قطع شده است. شیخ نمر، یک روحانی شیعه طرفدار جمهوری اسلامی بود که از سوی حکومت عربستان سعودی به اعدام محکوم شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016