پنجشنبه 25 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بیانیه قاسم سلیمانی در پاسخ به "اظهارات تفرقه‌افکنانه دشمن"


قاسم سلیمانی

بی بی سی ـ قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس (شاخه برون‌مرزی) سپاه پاسداران ایران، در بیانیه‌ای به "اظهارات تفرقه‌افکنانه اخیر دشمن و مطالبی که حول آن بیان و القا می‌شود" پاسخ داده و تاکید کرده که تا آخر عمر در "جایگاه سربازی" خواهد ماند.

آقای سلیمانی بدون آن که مشخص کند به چه کسی و کدام اظهار نظر پاسخ می‌دهد، گفته است که این اظهارات از سوی دشمنان انقلاب و با هدف "تفرقه و ایجاد تقابل بین صفوف متحد و یکپارچه مردم انقلابی" بیان می‌شود و خواهان بی‌اعتنایی مردم به آن شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرلشگر سلیمانی به عنوان چهره اصلی فعالیت‌های نظامی یا مستشاری ایران در خارج از این کشور - به ویژه عراق و سوریه - شناخته می‌شود و بارها انتشار تصاویر او در مناطق درگیری در این کشورها خبرساز شده است.

سایت خبری سپاه پاسداران نوشته است که این بیانیه "به دنبال فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی هفته‌های اخیر رسانه‌های بیگانه و نیز برخی مقامات آمریکایی پیرامون سرلشکر حاج قاسم سلیمانی" صادر شده است.

سه روز پیش دنیس راس، دیپلمات سابق آمریکایی که سال‌ها به عنوان نماینده یا مشاور در امور خاورمیانه در دولت آمریکا فعال بود، در مصاحبه‌ای از اقدامات آقای سلیمانی در منطقه انتقاد کرد.

آقای راس به سایت "مجله" که تحولات جهان عربی را پوشش می‌دهد، گفته بود که نیروهای سپاه و بسیج بیشتر به دنبال رویکردی تقابلی هستند در حالی که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران بیشتر به دنبال عادی‌سازی روابط است.

او گفته بود که راه توازن قدرت بین این دو نیرو این نیست که "به جای بالا بردن هزینه اقدامات قاسم سلیمانی برای ایران، چشم به روی فعالیت‌های او در منطقه ببندید".

در داخل ایران هم در روزهای گذشته فایلی صوتی از مهدی خزعلی، فعال سیاسی منتشر شد که در آن "سوء مدیریت" قاسم سلیمانی از دلایل به وجود آمدن گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) عنوان شده است.

آقای سلیمانی در بیانیه‌اش از مردم ایران خواسته "با بی‌اعتنایی به اظهارات فریبکارانه و تفرقه‌افکنانه دشمنان اجازه ندهند وقت ارزشمند خدمتگزاران این ملت صرف اهداف و مقاصد شوم دشمنان گردد".

"سرباز صفر ولایت"

قاسم سلیمانی در بیانیه‌اش خود را "سرباز صفر ولایت و نظام جمهوری اسلامی" خوانده و تاکید کرده که تا آخر در همین جایگاه خواهد ماند.

این تاکید در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های اخیر اظهار نظرهایی درباره احتمال مطرح شدن نامزدی آقای سلیمانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بیان شده است.

به گفته بعضی از این افراد حکومت ایران در نظر دارد نام آقای سلیمانی را که به گفته آنها به چهره‌ای "محبوب" در میان عموم مردم تبدیل شده، به عنوان جایگزینی برای حسن روحانی مطرح کند.

اما در مقابل عده‌ای از هواداران او می‌گویند این اظهارات با هدف مخدوش کردن چهره او به عنوان یک "قهرمان ملی" بیان می‌شود و ریشه در واقعیت ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016