دوشنبه 29 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازداشت یک روزنامه‌نگار در ایران


صدرا محقق

رادیو زمانه ـ از ایران خبر می‌رسد که صدرا محقق، روزنامه‌نگار و دبیر سرویس اجتماعی روزنامه شرق صبح امروز (دوشنبه، ۲۹‌شهریور) بازداشت شده است.

در خبری که خبرگزاری مهر در این‌باره منتشر کرده از فرد بازداشت شده به عنوان «ص-م» نام برده شده که «یکی از عوامل ارتباطی میان رسانه‌های ضد انقلاب» بوده و در یک عملیات اطلاعاتی از سوی یکی از نهادهای امنیتی دستگیر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه‌نگاران و فعالان شبکه‌های اجتماعی فرد بازداشت شده را صدرا محقق معرفی کرده‌اند.

بر اساس این خبر نهاد بازداشت کننده صدرا محقق مشخص نیست اما در تصویری که «مهر» همراه با این خبر منتشر کرده، کلید‌واژه «نفوذ» همراه با طرحی گرافیکی از رد‌پاهای انسان و حیوان به چشم می‌خورد که در یکی از آن‌ها نقشی از پرچم آمریکا به چشم می‌خورد.

پروژه نفوذ را سازمان اطلاعات سپاه پاسداران یازدهم آبان ماه سال گذشته با بازداشت عیسی سحرخیز، آفرین چیت‌ساز، احسان مازندرانی، سامان صفرزایی و داود اسدی کلید زد.

این افراد (به غیر از عیسی سحرخیز) در دادگاه بدوی با احکام حبس از پنج تا ۱۰ سال روبه‌رو شدند که این حکم‌ها در دادگاه تجدیدنظر کاهش یافتند، اما متهمان این پرونده تهدید کرده‌اند در صورت محروم ماندن از حقوق قانونی خود، از هفته اول مهر ماه اعتصاب غذا خواهند کرد.

خبرگزاری مهر در خبر مربوط به بازداشت صدرا محقق همچنین مدعی شده است که این روزنامه‌نگار «اقدام به تهیه گزارش‌هایی از اوضاع داخلی کشور برای رسانه‌های ضد انقلاب می‌کرده است.»

او به عنوان دبیر اجتماعی در یکی از روزنامه‌های کشور معرفی شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016