سه شنبه 6 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احمدی‌‌نژاد به خامنه‌ای نامه نوشت

احمدی‌نژاد در نامه‌ای کوتاه به خامنه‌ای از “بیانات مهم او در جلسه درس خارج فقه” تشکر کرده و به استحضار رسانده که به منویات او عمل می‌کند و برنامه‌ای برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی سال آینده ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو زمانه ـ احمدی‌نژاد در نامه‌ کوتاه خود یادآوری کرده که در ملاقات مربوطه تبعیت از توصیه خامنه‌ای را اعلام کرده بود: «در دیدار مورخ نهم شهریورماه سال جاری، اینجانب برنامه‌های تبیین انقلاب در سراسر کشور را تشریح نمودم، پس از آن حضرت عالی توصیه فرمودید که در این دوره مصلحت نیست بنده در انتخابات شرکت نمایم و اینجانب نیز تبعیت خود را اعلام نمودم.»

او از “بیانات مهم خامنه‌ای در جلسه درس خارج فقه” تشکر کرده و گفته که در عمل به منویات رهبر بزرگوار انقلاب، برنامه‌ای برای حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی سال آینده ندارد

خامنه‌ای در این جلسه، نام احمدی‌نژاد را نیاورده و از او به عنوان “یک آقایی”، “یک فردی” یاد کرده بود.

حمید رسایی، مدیر مسئول هفته‌نامه “۹ دی” و یکی از حامیان سرسخت احمدی‌نژاد پیش‌تر در یادداشتی نوشته بود که احمدی‌نژاد برای از بین بردن شائبه‌ها بهتر است موضع خود در مورد این توصیه را بیان کند.

خامنه‌ای گفته که ورود احمدی‌نژاد به عرصه انتخابات ۹۶ به مصلحت نیست و فضا را دو قطبی می‌کند. علنی شدن این تذکر و موضع‌گیری‌هایی که اصولگرایان کرده‌اند، خود به خود بستری برای دو قطبی شدن فراهم کرده و موجب تشتت در اردوگاه آنها شده که پیش‌تر نیز یکپارچه نبود.

ساعاتی پیش از انتشار نامه،احمدی‌نژاد، علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای دولت‌های نهم و دهم، از واکنش مکتوب او به توصیه خامنه‌ای برای عدم ورود به انتخابات خبر داده بود.

اصلاح‌طلبان در قبال این تذکر و حواشی آن تا کنون سکوت کرده‌اند.


كلمات و مفاهيم بوى نا گرفته سياسى در جهان نو


عکسی را که جرج بوش نتوانست بگیرد، اوباما گرفت


سریال جدید تلویزیونی با حمله تروریستی ایران به آمریکا آغاز شد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016