شنبه 10 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

چهار فعال مدنی جمعا به ۱۸ سال زندان محکوم شدند

دادگاه تجدیدنظر، آتنا دائمی، امید علی‌شناس، ئاسو رستمی و علی نوری را که قبلا زندانی بوده و به قید وثیقه آزاد شده‌اند، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «توهین به رهبری» به ۱۸ سال حبس قطعی محکوم کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سهام: شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر چهار فعال مدنی را به اتهاماتی چون «تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» و «توهین به رهبری» به ۲ الی ۷ سال زندان محکوم کرده است.

آتنا دائمی و امید علی‌شناس به ۷ سال حبس تعزیری (۵ سال به اتهام تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی و ۲ سال به اتهام توهین به رهبری) محکوم شده‌اند و ئاسو رستمی و علی نوری هر یک به ۲ سال حبس (یک سال و نیم به اتهام تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و ۶ ماه برای توهین به رهبری).

طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی درباره تعدد جرائم، فقط یکی از مجازات‌ها و شدیدترین آنها قابلیت اجرا دارد.

مخالفت با اعدام، دفاع از حق تحصیل بهاییان، ملاقات با خانواده‌های زندانیان سیاسی و امنیتی، محکوم کردن اعدام‌های دسته جمعی دهه شصت در ایران و اعتراض به مفاسد اقتصادی، مصادیق فعالیت‌های مجرمانه این چهار نفر عنوان شده است.
Arash-sadeghi-sahamnews-e1475279661252-388x300.jpg
وب‌سایت کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران می‌نویسد مدارک اثبات جرم، اعترافاتی است که از متهمان در زمان بازجویی در سلول‌های انفرادی بند دو الف سپاه در زندان اوین اخذ شده‌اند.

آنها در دادگاه مقدماتی جمعا به ۳۸ سال زندان محکوم شده بودند.

به گزارش دوویچه‌له، دادگاه تجدیدنظر ۱۳ مرداد برگزار شده است. آتنا دائمی به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته که در طول رسیدگی‌ها حق دفاع نداشته و اضافه کرده که نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران که عامل بازداشت آنها بوده‌اند، در همه مراحل قضایی و حتی در دادگاه تجدیدنظر دخالت می‌کردند.

امید علی‌شناس هم به این کمپین گفته که دادگاه از سوی اطلاعات سپاه زیر فشار بود: «نامه هاى اطلاعات سپاه به دادگاه در پرونده بود که از دادگاه خواسته بودند که هیچ تخفیفى در حکمم اعمال نشود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016