سه شنبه 20 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اردوغان: در باره رساندن کمک‌های انسانی به حلب با پوتین به توافق رسیدیم


رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین

دبی-العربیه.نت فارسی - رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که با همتای روسی خود در باره رساندن کمک‌های انسانی به مردم حلب و ادامه عملیات نظامی ارتش ترکیه موسوم به «سپر فرات» در شمال سوریه گفت‌وگو کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری ترکیه طی مصاحبه‌ای در استانبول گفت که او از روند عادی‌سازی روابط ترکیه با روسیه که پس از سرنگونی جنگنده روسی به تیره‌ شده بود، مطمئن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اردوغان گفت ما در باره طرحی برای اسکان دادن آوارگان سوری در مناطق امن در سوریه نیز گفت‌وگو کردیم.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز گفت که مسکو و آنکارا بر ضرورت «متوقف کردن خونریزی» در سوریه دیدگاه مشترکی دارند.

پوتین افزود که او با رئیس جمهوری ترکیه در باره مسائل مختلفی در منطقه خاورمیانه بخصوص در باره سوریه گفت‌وگو کردند.

پوتین گفت:«روسیه خواهان یافتن راه حل سیاسی و مسالمت‌آمیز است و هرکس به چنین راه حلی ایمان داشته باشد، می‌تواند با ما همکاری کند تا در اسرع وقت به یک راه حل مسالمت‌آمیز برسیم».

در همین حال به دنبال عادی‌سازی روابط آنکارا و مسکو، دو کشور اخیرا توافقی برای کشیدن لوله انتقال گاز از روسیه امضا کردند. ترکیه می‌خواهد از طریق خط لوله جدید گاز روسیه را به اتحادیه اروپا متصل کند.

توافق تازه ترکیه و روسیه در حاشیه «کنگره جهانی انرژی» در استانبول بدست آمد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه می‌گوید که با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در مورد اهمیت ارسال کمک‌های انساندوستانه به حلب موافق است.

پوتین این سخنان را روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری پس از دیدار با رجب طیب اردوغان در استانبول اعلام کرد.

روسیه پیشتر در روز شنبه طرح پیشنهادی فرانسه در شورای امنیت را که خواستار پایان حملات به حلب از جمله حملات هوایی شده بود، وتو کرد.

رجب طیب اردوغان نیز تایید کرد که در مورد درگیری‌های سوریه با پوتین صحبت کرده است. او در کنفرانس خبری مشترک با پوتین در استانبول گفت عادی‌سازی روابط روسیه و ترکیه به سرعت در حال تحقق است.

روسیه همچنین در حال ساخت اولین نیروگاه اتمی ترکیه است. ترکیه از مخالفان رئیس‌جمهوری رژیم سوریه پشتیبانی می‌کند اما دولت پوتین از بشار اسد و نیروهایش حمایت می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016