یکشنبه 25 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سومین حمله نافرجام به ناوشکن آمریکایی در نزدیکی یمن

29787781.jpg
بی بی سی - گزارش‌ها از احتمال حمله موشکی دیگری از یمن به یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ حکایت دارد. آمریکا می‌گوید به کشتی‌هایش آسیبی وارد نیامده است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

یک سخنگوی نیروی دریایی آمریکا به بی‌ بی‌ سی فارسی گفته است که ناوشکن یو اس‌ اس میسون برای سومین بار در دریای سرخ و در نزدیکی آب‌های ساحلی یمن هدف حملات موشکی قرار گرفته است.

این سخنگو از اظهار نظر درباره جزئیات واقعه خودداری کرد و گفت که به کشتی آمریکایی آسیبی وارد نیامده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سپس به بی‌ بی سی گفت: «یک گروه از کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا در آب‌های بین المللی دریای سرخ تهدید موشکی احتمالی رصد و تدابیر دفاعی مناسب اتخاذ کردند.»

دریابد جان ریچاردسون، فرمانده عملیاتی نیروی دریایی آمریکا نیز به خبرگزاری رویترز گفته است به نظر می‌رسد ناوشکن یو اس‌ اس میسون از سواحل یمن هدف حملات موشکی قرار گرفته باشد.

آمریکا معتقد است که این حملات از مناطق تحت کنترل شورشیان حوثی انجام می‌شود.

پنتاگون می‌گوید تحقیقات درباره حمله موشکی احتمالی جدید ادامه دارد.

خبرگزاری رویترز به نقل یک مقام نظامی نا‌شناس گزارش داده است که چند فروند موشک به طرف ناوشکن یو اس‌ اس میسون پرتاب شده بود که خدمه آن ناچار به اتخاذ «تدابیر دفاعی» شدند.

حمله شنبه شب - در صورتی که رسما تایید شود - می‌تواند سومین حمله موشکی ناموفق به این ناوشکن در ظرف یک هفته گذشته باشد و به واکنش نظامی آمریکا منجر شود.

آمریکا پنجشنبه گذشته در واکنش به حملات هوایی ناموفق به ناوشکن یاد شده سه ایستگاه رادار حوثی‌ها را با موشک‌های کروز دریا به زمین هدف قرار داد.

این در حالیست که حوثی‌ها دخالت در پرتاب موشک به سوی ناوشکن آمریکایی را اتهامی بی‌اساس می‌دانند.

در تحولی دیگر، با میانجی‌گری عمان، شورشیان حوثی در یمن دو زندانی آمریکایی را آزاد کرده‌اند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، روز شنبه تایید کرد که یک هواپیمای عمانی عازم صنعا، پایتخت یمن شده است و دو زندانی آمریکایی و تعدادی از زخمی‌های حمله هوایی اخیر عربستان سعودی در صنعا را به مسقط پایتخت عمان منتقل کرده است.

هویت دو آمریکایی اعلام نشده اما تلویزیون عمان تصاویر پیاده شدن آن‌ها از هواپیما را پخش کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اقدام شورشیان حوثی را «بشردوستانه» خوانده و جان کری نیز از تلاش‌ دیپلماتیک عمان ستایش کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016