پنجشنبه 29 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
29 مهر» ترمیم سه‌ گانه و ۱۰ گمانه
29 مهر» وزیر علوم: استعفایم شایعه است
پرخواننده ترین ها

تاجرنیا: استعفای وزرا یک کار شجاعانه و اخلاقی بود


علی تاجرنیا

یک فعال اصلاح طلب با اشاره به استعفای خود وزرا گفت: این نکته مثبتی است؛از این جهت که این فرهنگ را در جامعه جا می اندازدکه اگر افراد به این نتیجه برسند که توان مدیریتی ندارند و یا شرایط مناسب برای فعالیت آنها فراهم نیست فضا ی ابراز آن وجود داشته باشد.

علی تاجرنیا در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز پیرامون تغییرات در کابینه دولت گفت: ترمیم کابینه دولت و استعفای وزار را مثبت می‌بینم و چند وزیری که استعفا دادند کسانی هستند که گزینه‌های اول آقای روحانی برای وزارت نبودند و در دور بعد آمدند و مطرح شدند و این نشان می دهد که دولت نتوانسته از حداکثر ظرفیتی که مورد نظرش بوده در انتخاب وزرا استفاده کند .

او با اشاره به نفس استعفای وزرای ورزش ، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش،بیان کرد:اینکه خود وزرا استعفا می دهند نکته مثبتی است؛از این جهت که این فرهنگ را در جامعه جا می اندازد که اگر افراد به این نتیجه برسند که توان مدیریتی ندارند و یا شرایط مناسب برای فعالیت آنها فراهم نیست فضا ی ابراز آن وجود داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تاجرنیا تاکید کرد:از هر منظری استعفا یک کار شجاعانه اخلاقی برای کسانی که آن را انجام می دهند است و این یک پیشرفت در کشور محسوب می شود که جامعه نیاز به تجربه در این زمینه دارد.

این فعال اصلاح طلب افزود: جدا از اینکه یک سال به پایان کار دولت مانده اما نکته حائز اهمیت این است که تا آخرین روزی که دولت حضور داردبتواند به وظیفه خود عمل کند، بنابراین فکر میکنم درچند ماهه باقی مانده عملکرد آقای روحانی را نباید دست کم گرفت به ویژه که در بسیاری از مواقع اصلاحات فشرده و جدی انجام داده است بنابراین نفس عملکرد تغییر کابینه را اقدام مثبت ارزیابی می شود.

تاجرنیا با بیان اینکه ترمیم کابینه نشان دهنده انگیزه دولت روحانی برای ادامه کار است، بیان کرد :امیدواریم با استفاده از جایگزینه ای مناسب و رای اعتماد مجلس به گزینه های اول روحانی شرایطی را مهیا کند که شاهد باشیم در این مدت باقی مانده نتیجه تغییرات دیده شود.

فشارهای بیرونی نباید مانع عملکرد وزرا شود

او در پاسخ به اینکه برخی معتقدند که استعفای جنتی در اثر فشارهای بیرونی اتفاق افتاده گفت:کسانی که مسئولیت وزارت را در دولت روحانی پذیرفتند باید می دانستند که در شرایط مناسب قرار ندارند و طبیعی بود که فشارهایی بر آنها وارد شود بنابراین با اینکه وجود این فشارها قابل انکار نیست اما به هر حال اگر علت استعفای جنتی فشارهای بیرونی است باید جنتی بدون شک کار خود را ادامه می داد .

نماینده سابق مجلس ادامه داد :در شرایط کنونی که دولت دارد باید فشارها را تحمل کنند و در کنار دولت بماند ولی اگر دلایل غیر از آن است دیگر آن نظر شخصی است و هرکسی در زمانی که می تواند فعالیت کند و در جایی که می داند در انجام امور ناتوان است کنار رود.

تاجرنیا تاکید کرد :فشارهای بیرونی نباید در این دوره مانع عملکرد وزرا شود و افراد باید در سمت خود باقی بمانند تا دولت عوض شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016