یکشنبه 2 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کرباسچی: عدم ورود نیروهای مسلح به انتخابات محل مجادلات سیاسی شده است


غلامحسین کرباسچی

خبرآنلاین ـ سیاست> انتخابات - دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی معتقد است رهنمود و سیاست‌های کلی انتخاباتی که از سوی رهبری ابلاغ شده است، تاکیدی مجدد بر‌‌ همان مواردی است که تاکنون هم در قانون اساسی ذکر شده اما مورد توجه قرار نگرفته است.

غلامحسین کرباسچی شهردار سابق تهران در گفت‌و‌گو با خبر آنلاین در واکنش به ابلاغیه اخیر رهبر انقلاب درباره سیاست‌های کلی انتخابات گفت: مشکل اصلی عدم شفافیت‌های اجرائی و عملی نشدن این سیاست‌های کلی و رهنمود‌ها است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ابلاغیه اخیر رهبری را عمدتا تاکیدی مجدد بر‌‌ همان مواردی که تاکنون هم در قانون اساسی و کلمات حضرت امام بوده دانست و عنوان داشت: این ابلاغیه و مواردی که در آن ذکر شده است برای اجرایی شدن باید به مجلس سپرده شود تا قوانین شفاف و متقنی که به مجادلات خاتمه بخشد به تصویب برسد، ولی متاسفانه این پروسه روندی است که می‌تواند با تحلیل و تفسیرهای فراوانی همراه باشد و بار دیگر مناقشات فراوانی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: سوال اینجاست که به طور مثال درباره بند عدم ورود و دخالت نیروهای مسلح در روند انتخابات یا چگونگی تشخیص و اعلام صلاحیت‌ها یا عدم صلاحیت‌ها یا نوع تبلیغاتی که از رسانه‌های دولتی و حکومتی می‌شود مگر تاکنون قوانین و ضوابط در این موارد نبوده است؟ هم در قانون اساسی نکات صریح در این زمینه‌ها هست و هم بار‌ها از سوی بنیانگذار انقلاب و هم از سوی مقام رهبری رهنمودهایی صریح در این زمینه عنوان شده است اما همانطور که می‌بینید بحث دخالت افراد و ارگان‌های مسلح در انتخابات و نحوه تبلیغات و موارد دیگر مورد مجادلات رقبای سیاسی بوده است.

وی با ابراز امیدواری به اینکه بتوانیم به ثبات در قوانین برسیم، گفت: باید امیدوار باشیم اما من نمی‌دانم ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف چقدر به این رهنمود‌ها توجه می‌کنند و آن را عملی و اجرایی می‌کنند تا ما مثلا در همین انتخابات آتی شاهد این باشیم که این سیاستهای کلی ابلاغ شده اجرایی و عملی شود.

کرباسچی افزود: فکر می‌کنم اصل مساله این است که ما در عمل و حوزه اجرا و نظارت به وضعیت شفافی برسیم. همواره با تفسیرهای متفاوت و مناقشه‌های چالش برانگیزی که از این مصوبات می‌کنیم در حوزه قوانین و دستورالعمل‌های اجرائی با دشواری مواجه می‌شویم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016