سه شنبه 4 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

۱۸ سال حبس در ایران برای شهروند دو تابعیتی ساکن سن دیگو در آمریکا

وب‌سایت حقوق بشر در ایران خبر داده که غلامرضا (رابین) شاهینی در ایران به ۱۸ سال حبس محکوم شده است. اتهام این شهروند ایرانی-آمریکایی "همکاری با دولت متخاصم و توهین به مقدسات" عنوان شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


26300.jpg
سحبانیوز، از صدور حکم ۱۸ سال حبس برای غلامرضا (رابین) شاهینی، شهروند ایرانی- آمریکایی، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری The Foreign Desk، بر اساس حکمی که روز دوشنبه سوم آبان ماه به غلامرضا (رابین) شاهینی، شهروند ایرانی- آمریکایی زندانی، ابلاغ شده، وی به اتهام “همکاری با دول متخاصم” و “توهین به مقدسات” از سوی دادگاه انقلاب به ۱۸ سال حبس محکوم گشته است.

به گفته این منبع، پست های فیس بوکی این شهروند ایرانی- آمریکایی مصداقی برای اتهامات وی عنوان شده است.

غلامرضا (رابین) شاهینی، متولد سال ۱۳۴۸ ساکن شهر سن دیگو کالیفرنیا آمریکا است. او اواخر ماه می (اوائل خرداد) برای دیدار با خانواده اش به ایران رفت و در تاریخ ۱۱ جولای (۲۱ تیرماه) به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در خانه پدرش دستگیر شد. او قرار بود روز ۲۰ جولای به آمریکا برگردد.

این شهروند ایرانی- آمریکایی تبار ۱۶ سال پیش از ایران به آمریکا مهاجرت کرده و در طی هفت سال گذشته به ایران سفری نداشته اما سالهای پیش تر مکررا به ایران سفر کرده است. آخرین بار او در سال ۱۳۸۸ برای چند ماه در ایران بود.

آقای شاهینی فارغ التحصیل رشته امنیت ملی و حل مناقشه از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در مقطع کارشناسی است و برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس رشته امنیت ملی نیز پذیرش گرفته بود اما هنوز برای شروع ترم اول ثبت نام نکرده بود.

غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه در نود و نهمین نشست خبری خود با خبرنگاران در تاریخ بدون ذکر نام رضا شاهینی با تایید خبر دستگیری او گفت:‌ «در گرگان یک فرد ایرانی دو تابعیتی دستگیر شده است اما اینکه تحت چه عنوانی دستگیر شده است اطلاع ندارم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016