پنجشنبه 6 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رونمایی از فساد ۹۰۰ میلیاردی در دولت‌ احمدی‌نژاد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان را با مشکلات بسیاری تحویل گرفتیم گفت: در دولت قبل تنها در سه پرونده، حجم سوءاستفاده ۹۰۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش ایسنا، سید تقی نوربخش در این باره اضافه کرد: به عنوان مثال فردی در دوره قبل زمینی متعلق به سازمان را به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان را به مبلغ ۹ میلیارد تومان خریده بود و دو سال بعد، ۲۰۰ میلیارد تومان معامله کرد. تنها در سه پرونده، حجم سوءاستفاده ۹۰۰ میلیارد تومان بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به وضعیت سلامت در سال ۹۲ و در زمان تحویل دولت توسط دکتر روحانی اشاره کرد و گفت: طبق اعلام وزیر بهداشت وقت، ۵۶ درصد هزینه درمان از جیب مردم پرداخت می‌شد و این رقم برای بیمه شدگان تامین اجتماعی به ۶۵ درصد می‌رسید.

وی افزود: در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه آمده است که هزینه‌های خانمان سوز نباید بیش از یک درصد باشد در حالی که در دوره قبل به هفت درصد رسیده بود و اگر مردم به بیماری جدی مبتلا می‌شدند از دهک‌های میانی به سه دهک پایین سقوط می‌کردند. خرید تجهیزات و لوازم از بیرون بیمارستان هم حکایت خود را داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه دکتر روحانی این درد را درک کرد و سلامت را نه در شعار بلکه در عمل در اولویت قرار داد گفت: با رشد حدود ۲۵ درصدی احداث مراکز درمانی طی ۳ سال اخیر در مقایسه با سال‌های قبل مواجهیم و ۸۵ درصد بیمارستان‌های تامین اجتماعی بر اساس اعتبار بخشی وزارت بهداشت درجه عالی و درجه یک دارند.

نوربخش افزود: بیمارستان‌های خوب تامین اجتماعی تنها در تهران متمرکز نشده‌اند. همچنین اکثر بیمارستان‌های افتتاح شده جدید در این دولت در مناطق محروم و دورافتاده هستند که بیمارستان‌های ایلام، عسلویه و دزفول از این جمله‌اند.

وی با اشاره به اینکه اکثر پروژه‌های ما در این دولت کلنگ زده و در همین دولت افتتاح شده‌اند عنوان کرد: راهبرد این دولت عمل به وعده هاست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره خرید خدمت در بخش درمان نیز گفت: طرح تحول سلامت باید مستمر و پایدار باشد و هر تهدیدی چه به لحاظ ساختار و منابع به ضرر طرح است. ما در منابع و مصارف چالش داریم و راه حل را کنترل مصارف می‌دانیم. چه بسا اگر پولدار هم باشیم حق اسراف در منابع بخصوص در بخش درمان را نداریم.

نوربخش افزود: کشور طی دو سال اخیر در فشار اقتصادی بود، اما اکنون دریچه‌هایی گشوده شده و امیدواریم منابع پیش بینی شده کامل تحقق یابد. درباره مصارف نیز باید گفت اگر بویژه در بخش درمان مصارف را مدیریت نکنیم موفق نمی‌شویم.

وی نظام ارجاع را راهگشای مدیریت مصارف و رضایتمندی مردم دانست و گفت: در طرح پایلوت نظام ارجاع در دو استان کشور علی رغم صرف هزینه بالا‌تر، رضایت مردم بالا نیست. تا زمانی که خریدار و تولید کننده خدمت و استراتژیست یک دستگاه واحد باشد در امور سلامت توفیق نخواهیم داشت.

نوربخش تاکید کرد: با جابجا کردن ساختمان‌ها و تغییر ساختار‌ها به صورت ناقص مشکل درمان کشور حل نخواهد شد و راهکار، عنایت و توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016