سه شنبه 11 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نماینده‌ی جامعه‌ی یهودی در مجلس: "تهران می‌داند جنگ با اسرائیل به منزله‌ی خودکشی است"

سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با رادیو اسراییل مصاحبه کرد + فایل صوتی + تکذیب خبرگزاری فارس



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


635541_382.jpg

تایمز اسرائیل - سیامک مره‌ صدق که «ثبات» روزافزون «روابط» دوجانبه را ناشی از قرارداد هسته‌ای می‌داند می‌گوید بدنه‌ی رهبری «از سلامت و روشن‌بینی کافی» برای ممانعت از درگیری برخوردار است.

تنها نماینده‌ی یهودی مجلس ایران گفت جمهوری اسلامی در پی جنگ با اسرائیل نیست و تأکید کرد که تهران آگاه است که حمله به کشور یهود به منزله‌ی «خودکشی» است.

سیامک مره صدق در مصاحبه‌ای به زبان انگلیسی که یکشنبه صبح پخش شد، به رادیو اسرائيل گفت «ایران مایل به آغاز جنگی علیه اسرائیل نیست، زیرا می‌داند هر کس در خاورمیانه جنگی را آغاز کند، خودکشی کرده است»:

(گزارش به زبان عبری است، پاسخ های سیامک مره صدق به انگلیسی)

صدق گفت به باور وی، بدنه‌ی رهبری ایران «از سلامت و روشن‌بینی کافی برای جلوگیری از جنگ با اسرائیل برخوردار است».

وی گفت «از امضای قرارداد هسته‌ای در سال گذشته تا کنون، روابط میان ایران و اسرائيل به نسبت گذشته، به ثباتی روزافزون رسیده است».

صدق گفت «دو، یا سه سال پیش من نسبت به {نخست وزیر بنیامین} نتانیاهو تردید داشتم، و فکر می‌کردم که آنقدر دیوانه هست که جنگی را آغاز کند، اما امروز، وضعیت جهان پس از امضای قرارداد بهبود یافته و ثبات خاورمیانه بیشتر از سابق است».

وی اضافه کرد که در حال حاضر «احتمال» جنگ موجود نیست.

سال گذشته، ایران و شش قدرت جهان به رهبری ایالات متحده به توافقی رسیدند که در ازای محدودیت فعالیت‌های کلیدی برنامه جنجالی هسته‌ای، تحریم‌های اقتصادی علیه ایران لغو شود.

اسرائيل از مخالفان اصلی قرارداد ۲۰۱۵، معتقد بود که این قرارداد، دولت تحکیم کرده و تحریم‌ها را لغو می‌کند و به ایران امکان تأمین مالی تروریسم را می‌دهد و راه این کشور برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را باز می‌کند.

گفته می‌شود نتانیاهو که سردسته‌ی منتقدان قرارداد تهران به‌شمار می‌رفت، در ۲۰۱۰ در فکر حمله‌ی نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران بوده است.

تا به امروز، نتانیاهو همچنان مصر است که برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای، اگر لازم بیاید اسرائیل به تنهایی اقدام خواهد کرد.

ایران مؤکدا اعلام کرده است که تمایلی به تسلیحات هسته‌ای ندارد و این قرارداد از سوی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای تحت نظارت است. آژانس گفته است از زمان امضای قرارداد در ماه ژانویه، تهران به اساس تعهدات خود عمل کرده است.

خبرگزاری فارس: نماینده کلیمی مجلس مصاحبه با رادیو اسراییل را تکذیب کرد

سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی مصاحبه با رادیو اسراییل را تکذیب کرد و گفت هیچ انسان آزاده ای با یک رسانه صهیونیستی مصاحبه نمی کند.

این نماینده مجلس در گفت و گو با خبرگزاری فارس با اشاره به انتشار اخباری در رسانه های اسراییل مبنی بر مصاحبه او با رادیو اسراییل با تکذیب این اخبار،گفت؛ در سفری که اخیرا به فرانسه داشته خبرنگار یک نشریه فرانسوی از او سوالاتی درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به ایران پرسیده و او در پاسخ گفته است که در رژیم صهیونیستی 4 نفر آدم عاقل پیدا می شود که بداند حمله به ایران مفهومش نابودی اسراییل است.

تکذیب مصاحبه این نماینده کلیمی مجلس با رادیو اسراییل در حالی است که رسانه های اسراییلی از جمله تایمز اسراییل و جروزالم پست با انتشار اخباری از پخش مصاحبه صوتی مره صدق به زبان انگلیسی از رادیو اسراییل در روز یکشنبه خبر داده اند. روزنامه جروزالم پست حتی متن کامل مصاحبه مره صدق را منتشر کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016