چهارشنبه 12 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

استعفای داماد دو تابعیتی حداد عادل از مدیر کلی وزارت ارتباطات

5626588414.jpg
سه ماه پس از انتشار خبر انتصاب روح‌الله رحمانی داماد حدادعادل به مدیرکلی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات از استعفای وی خبر داده است.

به گزارش «سحام»، «روح‌الله رحمانی» داماد دو تابعیتی غلامعلی حدادعادل دو هفته پیش از سمت خود استعفا داده است.

«خبر» و «تصویر حکم» مربوط به این انتصاب را روز ۲۸ مردادماه ۱۳۹۵، برای نخستین‌بار کانال تلگرامی وب‌سایت «آمدنیوز» منتشر کرد.

این خبر دو روز بعد توسط خبرگزاری‌های فارس و تسنیم مورد تأیید قرار گرفت.

«روح‌الله رحمانی»، در تاریخ ۹۵/۵/۱۹ با حکم «معاون فناوری و نوآوری» وزارت ارتباطات به سمت «ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺩﻓﺘﺮ ﺍﻣﻮﺭ ﻧﻮﺁﻭﺭﯼ ﻭ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬﺍﺭﯼ» این وزارت‌خانه منصوب شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این اولین انتصاب یک مدیر متولد امریکا، در یک وزارت‌خانه‌ی مهم در تاریخ ۳۸ ساله‌ی جمهوری اسلامی بوده است.

سیدمحمود علوی در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) گفت: در حال حاضر هیچ مسئول دو تابعیتی نداریم فقط یک مدیر دو تابعیتی داشتیم که دیروز من در مصاحبه به آن اشاره کردم و گفتم قرار است استعفا دهد. بعدا مطلع شدم این فرد دو هفته پیش از سمت خود استعفا داده است.

وزیر اطلاعات افزود: این مدیر، فردی فرهیخته، نخبه، دکترای هوش مصنوعی، متدین و از نزدیکان یکی از شخصیت‌های ارزشمند و رجال سیاسی کشور است و هیچ مانعی غیر از دو تابعیتی برای تصدی مسئولیت او وجود نداشت.

علوی ادامه داد: البته تابعیت آمریکایی او ناشی از به دنیا آمدن در خاک آمریکاست.

وزیر اطلاعات تعداد ایرانیان دو تابعیتی در سطح دنیا را «حدود ۴۰ هزار ایرانی» اعلام کرد و گفت: بخش عمده‌ای از آن‌ها شهروندان جنوب کشور هستند که در شیخ نشین‌ها تابعیت گرفته‌اند، بسیاری هم در کشورهای اروپایی و کانادا و آمریکا زندگی می‌کنند که عمدتا افرادی متدین و علاقمند به ایران هستند. بخش زیادی از آن‌ها در دفاع مقدس صدها میلیون تومان به جبهه‌ها کمک کردند و برخی هم اعتبار و ثروت علمی برای ایران به شمار می‌آیند مانند پروفسور سمیعی.

«بنت‌الهدی حدادعادل» اخیرا درباره همسرش در برنامه زنده تلویزیونی گفته‌ بود: ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺧﺎﺭﺝ ﺍﺯ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﻮﺩﻡ ﺑﺎ ﻭﯼ ﺁﺷﻨﺎ ﻭ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻋﻼﻗﻪﺍﯼ ﻛﻪ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺁﻥ ﻭ ﺍﻣﺖ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ، «ﺣﺎﺿﺮ ﺷﺪ ﺗﺎ ﺭﻧﺞ ﻣﻬﺎﺟﺮﺕ ﻭ ﻏﺮﺑﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﻥ ﺑﺨﺮﺩ» ﻭ ﺑﻪ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺑﻴﺎﻳﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﺪ…

بحث مدیران دو تابعیتی مدت‌هاست که فضای سیاسی ایران را معطوف خود کرده است.

مخالفان دولت حسن روحانی می‌گویند که مدیران دو تابعیتی زیادی در این دولت مشغول به فعالیت هستند اما وزیر اطلاعات می‌گوید این موضوع «سناریویی برای تضعیف دولت» است و «اکنون در میان مسئولان کشور در رده‌های مختلف هیچ مدیر دو تابعیتی نداریم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016