شنبه 15 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

یک خواننده زیرزمینی به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد


عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران

زمانه ـ دادستان تهران اعلام کرد که یک خواننده زیرزمینی در ایران به ۱۰ سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. عباس جعفری دولت‌آبادی نام هنرمند محکوم به حبس و شلاق را اعلام نکرده. همچنین معلوم نیست به چه اتهامی خواننده یاد شده به تحمل چنین مجازات سنگینی محکوم شده است.

دادستان تهران در حاشیه همایشی که درباره جرایم مواد مخدر و راهکارهای جلوگیری از آن و مشارکت بهتر دستگاه‌ها در این امر برگزار شده بود، فقط به گفتن این نکته بسنده کرد که خواننده یاد شده در یکی از «محاکم تهران» به تحمل ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده، اما به این دلیل که یکی از شاکیان از شکایتش صرف‌نظر کرده، نیمی از این مجارات بخشیده شده است.

از میان خوانندگان زیرزمینی ایران فقط امیرحسین مقصودلو با نام هنری «تتلو» پرونده قضایی دارد. او ۲ شهریور ۹۵ برای دومین بار به اتهام «تشویق جوانان به فساد و فحشا» بازداشت شد. چندی بعد در شبکه اینترنت یک فایل صوتی منتشر شد که بنا بر آن، ظاهراً امیر تتلو به بیژن قاسم‌زاده، بازپرس پرونده‌اش دشنام می‌دهد و او را تهدید به مرگ می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تتلو پیامی هم از زندان اوین برای هوادارانش فرستاد. او خطاب به حسن روحانی، رییس جمهوری ایران گفته بود:

«آقای روحانی! شما که رییس جمهور هستید و دائم در تلویزیون حرف‌های خوب می‌زنید، یک نشر اکاذیب هم شما بگذارید که شاکی ما کامل شود. زندان‌‌زدایی همه‌اش ادا و اطوار است. من هنرمند مملکت، یک ماه است توی زندانم.»

به رغم این حاشیه‌ها و اعتراضات، گزارش‌هایی از آزادی امیر تتلو منتشر شد. جعفری دولت آبادی، ۵ آبان در یک نشست خبری اعلام کرد که تتلو ظاهراً در جلسه محاکمه‌اش عذرخواهی کرده است. خبرگزاری کار ایران (ایلنا) هم گزارش داده بود که تتلو به دلیل توهین به مقامات قضایی بعد از ۶۲ روز زندان به قید وثیقه آزاد شده است.

امیر تتلو، از خوانندگان سرشناس رپ فارسی‌ست. برخی ترانه‌ها و حرف‌های او درباره حجاب و انرژی هسته‌ای، جنجال‌برانگیر و حاشیه‌ساز بوده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در آبان سال جاری به رسانه‌های داخلی گفته بود به خاطر صدور مجوز اجرای کلیپ انرژی هسته‌ای امیر تتلو روی یکی از ناوشکن‌های ایران مؤاخذه شده است.

اینستاگرام امیر تتلو حدود سه و نیم میلیون دنبال‌کننده (فالوئر) دارد و از این نظر یکی از چهره‌های مشهور شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان به شمار می‌رود.

اینستاگرام رهبر جمهوری اسلامی، ۸۷۰ هزار دنبال‌کننده دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016