چهارشنبه 19 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
19 آبان» واکنش رسمی فرانسه به پیروزی ترامپ
19 آبان» آمریکا روی موج پوپولیسم
پرخواننده ترین ها

آیت‌الله جنتی: اگر آمریکا شورای نگهبان داشت شاهد چنین افتضاحی نبودیم (طنز)

طنزی از سایت گشنیز

آیت الله احمد جنتی، دبیر محترم شورای نگهبان، تحلیل‌های رسانه‌های مغرض ضدانقلاب درباره حمایت مقام معظم رهبری از دونالد ترامپ را «مضحک» خواندند و گفتند: «انتخاب میان دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون انتخاب میان بد و بدتر است، و نظام اسلامی با چنین منطقی، که اراده واقعی مردم و سعادت آنها را به تعویق می‌اندازد تصمیم نمی‌گیرد.»

janat888777.jpg

آیت‌الله جنتی که در جمع هواداران برنی سندرز در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران سخن می‌گفت به نرخ منفوریت بالای هر دو نامزد انتخاباتی اشاره کرد و گفت: «اگر ایالات متحده آمریکا نهادی مثل شورای نگهبان داشت امروز شاهد چنین افتضاحی نبودیم که طرفداران هر دو حزب از نامزد حزبشان ناراضی باشند و مردم جهان منتظر قدرت گرفتن یک عفریته جنگ طلب یا یک سرمایه‌دار دیوانه باشند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آیت‌الله جنتی گفت نظام اسلامی نشان داده است که برای اداره جهان الگوی تازه‌ای دارد و با برگزاری متوسط سالانه یک انتخابات درس بزرگی از مردمسالاری دینی به جهانیان داده است. دبیر شورای نگهبان آمریکا را به الگوبرداری از نظام حکومتی کشورمان دعوت کرد و گفت: «دست کم در مدل جمهوری اسلامی ما با مردم صادق هستیم که قدرت بین یک اقلیت حاکم دست به دست می‌شود و حضور مردم در سیاست تنها جنبه زینتی دارد. اما در آمریکا شما به مردم توهم دموکراسی را می‌دهید در حالی که فرق عمده مدل شما با ایران در نداشتن عمامه است. خب این نارضایتی ایجاد می‌کند و زمینه‌ساز فتنه است.»

دبیر شورای نگهبان گفت: «فتنه سال ۸۸ هم از اینجا آغاز شد که سران فتنه به مردم این توهم را دادند که با رای آنها می‌شود واقعا چیزی را تغییر داد. در حالی که در انتخابات گذشته آقای رفسنجانی را رد کردیم تا نشان دهیم هر کار عشقمان بکشد می‌کنیم و بعد هم آقای روحانی هم کمی شعار تو خالی داد و حالا می‌بینیم که مردم خیلی هم راضی هستند.»

پدر وزیر سابق ارشادافزود ما به جز برجام در هیچ موضوعی با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم اما حاضریم که تجربیات خود در زمینه تاسیس شورای نگهبان و کنترل انتظارات مردم درباره دموکراسی در اختیار سران این کشور بگذاریم.

در پایان این برنامه دکتر صادق زیباکلام با اجرای حرکات آکروبات و راه رفتن روی توپ و پریدن از حلقه آتش حضار را سرگرم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016