چهارشنبه 19 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

برنامۀ دونالد ترامپ در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری

رادیو بین المللی فرانسه ـ ناصر اعتمادی - دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا، در سخنرانی ۲۲ اکتبر خود در پنسیلوانیا گفته بود که در ۱۰۰ روز اول پس از به قدرت رسیدن، برنامۀ همه جانبۀ اضطراری ای را به اجرا خواهد گذاشت. او وعده داده بود که در این مهلت دو میلیون مهاجر بزهکار را از آمریکا اخراج خواهد کرد و ویزای ورود کشورهایی را که از پذیرش این مهاجران خودداری بورزند، لغو خواهد نمود.

دونالد ترامپ همچنین گفته است که برای جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا دیواری به طول ۱۶۰۰ کیلومتر و به هزینۀ دولت مکزیک در مرز میان این کشور و آمریکا احداث خواهد نمود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همزمان با این اقدامات دونالد ترامپ همچنین گفته است که به محض ورود به کاخ سفید ۱۱ میلیون مهاجر غیرقانونی را از آمریکا اخراج خواهد کرد و پذیرش پناهندگان سوری را متوقف خواهد ساخت. او گفته است که "حق سرزمین" را در اهدای ملیّت آمریکایی لغو خواهد کرد و تعداد مأموران مبارزه با مهاجران غیرقانونی را سه برابر افزایش خواهد داد. دونالد ترامپ گفته است : در صورتی که مهاجران غیرقانونی پس از اخراج از آمریکا به این کشور از نو بازگردند، با مجازات دست کم دو سال زندان روبرو خواهند شد.

در حیطۀ اقتصادی دونالد ترامپ قول داده که به محض قدرت گیری، مذاکره برای تجدیدنظر در پیمان مبادلۀ آزاد (موسوم به "نفتا") میان آمریکا، مکزیک، کانادا و پورتوریکا را آغاز می‌کند. او گفته است که بعد از روی کار آمدن، آمریکا از پیمان همکاری کشورهای حوزۀ اقیانوس آرام خارج خواهد شد. از نظر ترامپ، چین مسئول نیمی از کسری تراز تجاری آمریکا است. وی آمادگی خود را برای اعتراض به دخالت های پکن در تعیین نرخ ارز اعلام کرده است. ترامپ در سال ۲۰۱۱ گفته بود که در صورت به قدرت رسیدن مالیات ویژه ای به میزان ۲۵ درصد بر فرآورده های وارداتی چین اعمال خواهد کرد.

دونالد ترامپ وعده داده است که در همکاری با کنگرۀ آمریکا طرح اقتصادی ای برای ایجاد ۲۵ میلیون شغل در دوره ای ده ساله را به اجرا بگذارد. طرح اقتصادی ترامپ مبتنی بر کاهش محسوس مالیات طبقۀ متوسط و همچنین بنگاه های اقتصادی است. او وعده داده است که با اجرای این طرح رشد اقتصادی آمریکا را به ۴ درصد برساند. بر پایۀ طرح پیشنهادی دونالد ترامپ مالیات شرکت ها و مؤسسات اقتصادی از ۳۵ درصد به ۱۵ درصد و مالیات بر درآمد ثروتمندترین افراد جامعه از ۳۹٫۶ درصد به ۳۳ درصد کاهش خواهد یافت.
طرح اقتصادی دونالد ترامپ کسری بودجۀ دولت فدرال آمریکا را افزایش خواهد داد. ترامپ همچنین وعده داده که به یاری کاهش مالیات ها، ترغیب سرمایه گذاری های بخش خصوصی و همکاری میان بخش دولتی و بخش خصوصی ۱۰۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در زیرساخت های آمریکا در دوره ای ده ساله انجام بدهد.

در زمینۀ مبارزه با تروریسم دونالد ترامپ اعلام کرده است که نه فقط اعمال شکنجه را مجاز خواهد ساخت، بلکه نیز برای بازداشتن افراد از پیوستن به صفوف "جهادیون" با قتل خانواده های تروریست ها نیز موافقت خواهد کرد. او همچنین گفته است که از ورود مهاجران مناطق به گفتۀ او "تروریست پرور" به خاک آمریکا جلوگیری خواهد کرد و بودجۀ نظامی آمریکا را افزایش خواهد داد. به اعتقاد دونالد ترامپ ارتش آمریکا به سرباز، هواپیما و ناوگان دریایی بیشتری احتیاج دارد.

دونالد ترامپ خواستار آن است که متحدان آمریکا در درون پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، هزینۀ مالی امنیت خود را بیشتر تقبل کنند و در صورت خودداری از انجام این مهم، رییس جمهوری آمریکا تهدید کرده که به عضویت کشورش در ناتو خاتمه دهد.

ترامپ همچنین گفته است که نابودی کامل گروه "دولت اسلامی" از جمله اهداف اولیه او در همکاری با روسیه است. او در اینباره گفته است که بلافاصله پس از به قدرت رسیدن به فرماندهان نظامی آمریکا ۳۰ روز فرصت خواهد داد تا طرحی برای نابودی گروه "دولت اسلامی" به او ارایه کنند.

او گفته است که برای نابود کردن گروه "دولت اسلامی" جنگی همه جانبه و کلاسیک در حیطه های نظامی، مالی، ایدئولوژیک و اینترنت به اجرا خواهد گذاشت. ترامپ همچنین در ماه مارس گذشته در جمع یهودیان آمریکا گفته بود : "به محض روی کارآمدن اولویت اول من از بین بردن توافق فاجعه بار اتمی با ایران است."

در زمینۀ سقط جنین دونالد ترامپ پس از اظهارات متفاوت عاقبت سیاست حزب جمهوری خواه را پذیرفته و گفته است که "جنین نیز حق حیات دارد". او گفته است که بعد از روی کار آمدن طرح باراک اوباما را در زمینۀ بیمه های درمانی سریعاً نابود خواهد کرد. رییس جمهوری جدید آمریکا همچنین گفته است که توافق پاریس را در مورد آب و هوا لغو و "آژانس حفاظت از محیط زیست" را منحل خواهد نمود. دونالد ترامپ همچنین گفته است که از پرداخت میلیاردها دلار کمک پیش بینی شدۀ کشورش به سازمان ملل در زمینۀ مبارزه با تغییر آب و هوا خودداری خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016