دوشنبه 24 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مارین لوپن خود را برای پیروزی به سبک دونالد ترامپ آماده می‌کند

5684679.jpg
رادیو فرانسه - مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی "جبهه ملی" فرانسه، پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را "پیروزی مردم بر نخبگان" توصیف و نسبت به حصول نتیجه مشابه در انتخابات ریاست جمهوری آینده فرانسه ابراز امیدواری کرد.

مارین لوپن که روز یکشنبه ١٣ نوامبر با شبکه جهانی "بی‌بی‌سی" مصاحبه می‌کرد، گفت: «واضح است که پیروزی دونالد ترامپ، در واقع یک گام دیگری است در جهت ظهور دنیای جدیدی که رسالتش از بین بردن نظم کهن است. از رأی منفی فرانسوی‌ها در همه‌پرسی قانون اساسی اروپا گرفته تا رأی بریتانیایی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا و تمایل مردم به احزاب ملی‌گرا؛ همه اینها تقریباً همه‌پرسی‌هایی است که علیه این جهانی‌شدن وحشیانه صورت می‌گیرد که بر ما تحمیل شده، بر مردم تحمیل شده و امروز به روشنی محدودیت‌های خود را نشان می‌دهد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبر راست افراطی فرانسه همچنین در پاسخ به این که با پیروزی ترامپ چه قدر امید به پیروزی او در انتخابات فرانسه را تقویت می‌کند، گفت: «دونالد ترامپ آن چیزی را که به عنوان یک چیز کاملاً ناممکن معرفی می‌شد، ممکن کرد. بنابراین این یک پیروزی مردم علیه نخبگان بود. امیدواریم که در فرانسه نیز مردم بتوانند میزی را سرنگون کنند که نخبگان دور آن، چیزهایی را که باید به دست مردم بازگردد بین خودشان تقسیم می‌کنند. این آن چالش اصلی است که در انتخابات ریاست جمهوری آینده فرانسه وجود خواهد داشت».

روز چهارشنبه گذشته، درحالی که هنوز دقایقی به اعلام رسمی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا باقی مانده بود، مارین لوپن در صفحه توئیتر خود پیروزی نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا را تبریک گفته بود.

تحلیلگران سیاسی معتقدند که انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهوری جدید آمریکا به جنبش‌ها و جریان‌های مشابه به ویژه در کشورهای اروپایی جان تازه‌ای داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016