جمعه 28 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

آیت‎‎الله العظمی مظاهری: راهپیمایی اربعین کمر دشمن را شکسته است

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران

آیت‎‎الله العظمی مظاهری با اشاره به راهپیمایی زائران امام حسین(ع) برای اربعین گفت: سال گذشته این زوار اربعین کمر دشمن را شکستند، امسال هم با سلامتی و خوشی بهتر از سال گذشته شعار «یاحسین»، را به صورت پیاده از نجف به کربلا را زنده می‎‎کنند و این شعار بسیار بالا است.
به گزارش جماران، آیت‎‎الله العظمی حسین مظاهری، شب گذشته در مسجد حکیم با اشاره به حالات انسان در هنگام مرگ، گفت: کسانی که اهل سیر و سلوک هستند، گاه اصلا درک نمی‎‎کنند که مرده‎‎اند، خیال می‎‎کنند مریضی آن‎‎ها شفا یافته است یا این‎‎که آن‎‎ها را به یک جای دیگر برده‎‎اند، آن‎‎ها را به عالم برزخ منتقل می‎‎کنند اما توجه به این مطلب ندارند.
وی افزود: اگر یک انسان گنهکاری هم باشد و اهل‎‎بیت(ع) بتوانند شفاعت او را بکنند، اهل‎‎بیت(ع) حتما در هنگام مرگ این کار را انجام می‎‎دهند، وقتی که انسان مرد اگر آدم خوبی باشد ملائکه در قبر مونس و همدم او هستند و وضعیتش بسیار خوب و عالی است و اگر کار بد و اخلاق ناشایستی داشته باشد، اهل‎‎بیت(ع) او را شفاعت می‎‎کنند.

C9922D99-146D-4893-A1F0-404685720183-3550-0000107FE4C05E1E_tmp.png



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این‎‎که بسیار گفته شده است که امام حسین(ع) به دیدن کسی می‎‎آید که زائر امام حسین(ع) است، اظهار کرد: یا آمده است کسانی که پیرو امام علی(ع) هستند، ایشان تلطف خاصی به آن فرد دارند و بعد از قبض روح، امام علی(ع) آن فرد را به وادی‎‎السلام و در زیر پرچم امام علی(ع) می‎‎برد.
وی ادامه داد: اگر بشود این شیعه و این تابع خوب را شفاعت کرد، امام علی(ع) انجام می‎‎دهد، شیعه خوب یعنی کسی که اهمیت به واجبات و مستحبات می‎‎دهد، اجتناب از گناه دارد، اگر گناه کرد فورا جبران و توبه دارد.
آیت‎‎الله العظمی مظاهری ابراز کرد: الحمدلله سال گذشته این زوار اربعین کمر دشمن را شکستند، امسال هم با سلامتی و خوشی بهتر از سال گذشته شعار «یاحسین»، پیاده از نجف به کربلا را زنده می‎‎کنند و این شعار بسیار بالا است، الان همه شما که نرفته‎‎اید حسرت می‎‎خورید که نشده برویم و لذا پرودگار عالم ثواب آن را به شما می‎‎دهد.
وی با تأکید بر این‎‎که شیعه به غیر از شعار باید چیز دیگری داشته باشد و آن نجاتش می‎‎دهد و آن عمل کردن به این شعار و متابعت از امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: کسی که از اهل‎‎بیت(ع) متابعت داشته باشد، در هنگام مرگ بسیار راحت است، مانند کسی که یک‎‎باره از درد و غم به راحتی و سرور برسد.
استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به وضعیت مردن انسان‎‎های ناباب و کسانی که گناه روی گناه می‎‎کنند، ابراز کرد: در قرآن آمده است که برای چنین فردی در هنگام مرگ تازیانه‎‎های آتشین وجود دارد و برای گرفتن روح آن فرد می‎‎آیند و او را ملامت می‎‎کنند که چرا شیعه صحیح و درست نشدی و می‎‎گویند مگر زمین خداوند واسع نبود که از رفقای بدت جدا شوی.
وی ادامه داد: این‎‎که ما بگوییم ما مجبوریم تابع شیطان و هوا و هوس باشیم، نمی‎‎پذیرند، چون ما اختیار داریم و اگر فرد گناهکاری باشد در هنگام مرگ به اندازه‎‎ای برای او مشکل است مانند این‎‎که از آسمان بیفتد و له شود، مرگ برای او این‎‎قدر سخت است و برای شیعه خالص و مطیع امام علی(ع) مانند گلی است که بو کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016