دوشنبه 1 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ممانعت مأموران امنیتی از برگزاری مراسم بزرگداشت داریوش فروهر و پروانه اسکندری


داریوش فروهر و پروانه اسکندری


زمانه ـ مأموران امنیتی در تهران با بستن کوچه منتهی به خانه فروهرها، مانع از حضور افراد در مراسم بزرگداشت داریوش فروهر و پروانه اسکندری، از کشته‌شدگان قتل‌های زنجیره‌ای می‌شوند. قرار است این مراسم از ساعت ۱۶ تا ۱۸ امروز (دوشنبه) اول آذر ماه برگزار شود.

پرستو فروهر، نویسنده، هنرمند و فعال حقوق بشر مقیم فرانکفورت که برای برگزار کردن مراسم بزرگداشت پدر و مادر فقیدش، با وجود تهدیدهای امنیتی و احضار به دادگاه انقلاب به تهران رفته است، به دلیل حاکم شدن شرایط امنیتی از عدم امکان برگزاری این مراسم برای هجدهمین سال متوالی خبر می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او به رادیو زمانه می‌گوید: «متاسفانه از ساعت ۱۰ صبح امروز کوچه منتهی به خانه ما را بسته‌اند و به کسانی که علاقه‌مند به شرکت در مراسم هستند اجازه ورود نمی‌دهند. به هر صورت این اعمال ممنوعیت است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند عملا امکان برگزار کردن مراسم وجود نخواهد داشت چرا که قرار نیست مراسم یادبود در خانه خالی برگزار شود.»

پرستو فروهر با اعتراض شدید به اقدام صورت گرفته و منع افراد از حضور در این مراسم یادبود می‌گوید: «تأسف می‌خورم و بسیار هم معترضم به این‌که بعد از ۱۸ سال هنوز ما حتی حق برگزار کردن مراسم بزرگداشت را هم نداریم.»

جمهوری اسلامی در طول نزدیک به دو دهه گذشته، همواره مانع از برگزار شدن مراسم بزرگداشت برای داریوش و پروانه فروهر شده است.

پرستو فروهر، سال گذشته و به دنبال ایجاد ممنوعیت مشابه برای برگزاری این مراسم نوشته بود که این بار هم «مأموران معذور» از گردهم‌آیی ما جلوگیری کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016