دوشنبه 1 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سخنرانی زیباکلام در قزوین لغو شد

سخنرانی صادق زیباکلام که قرار بود در دانشگاه آزاد قزوین برگزار شود لغو شد.

به گزارش ایسنا، مراسم سخنرانی صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران که قرار بود ساعت ۱۶ امروز در دانشگاه آزاد قزوین برگزار شود لغو شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زیباکلام به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قزوین راهی این دانشگاه بود که در تماس مسئولین دانشگاه به او اطلاع دادند که بر حسب دستور دادستان قزوین برنامه سخنرانی لغو شده است.

***

زیباکلام در واکنش به لغو سخنرانی‌ خود در قزوین: آیا قانون در مملکت ما معنا و مفهومی دارد؟

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: مگر من، آقای مطهری یا دیگر افرادی که سخنرانی‎هایشان لغو شده است، مسلح بودیم یا می‎خواهیم در برابر نظام بایستیم؟ ضمن اینکه مجوزهای لازم برای سخنرانی‎های ما صادر شده بود و مشکل قانونی نداشتند.

صادق زیباکلام، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‎وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره دلایل لغو سخنرانی خود در قزوین، اظهار کرد: من به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین برای سخنرانی درباره «نتیجه انتخابات آمریکا و تأثیر و تبعات آن بر روی برجام» راهیِ این شهر شده بودم، اما در نزدیکی این شهر، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه با من تماس گرفت و گفت دقایقی قبل «دادستانی قزوین» حکم لغو سخنرانی شما را برای ما فرستاده است.

وی در ادامه افزود: دادستانی قزوین گفته بود سخنرانی من ممکن است «تبعات امنیتی» به وجود بیاورد. در حالی‎که شورای فرهنگی دانشگاه که متشکل از ریاست دانشگاه، نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و وزیر علوم است، موافقت خودشان را با سخنرانی بنده اعلام کرده بودند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است لغو سخنرانی شما با مصاحبه‎ای که علیه امام جمعه مشهد کرده بودید ارتباط داشته باشد یا خیر؟ گفت: خیر من چنین تصوری ندارم چراکه من در حد و حدودی نیستم که حرف‎هایم باعث تکدر خاطر آیت‌الله علم‎الهدی شود. اما اگرهم این دو موضوع با یکدیگر ارتباطی داشته باشند فقط می‎توانم افسوس بخورم!

این کارشناس مسائل سیاسی درباره تبعات و پیامدهای لغو سخنرانی‌ها بر سیاست کشور توضیح داد: این گونه حرکات در افکار عمومی جالب و صحیح نیستند. مگر من، آقای مطهری یا دیگر افرادی که سخنرانی‎هایشان لغو شده است، مسلح بودیم یا می‎خواهیم در برابر نظام بایستیم؟ ضمن اینکه مجوزهای لازم برای سخنرانی‎های ما صادر شده بود و مشکل قانونی نداشتند.

زیباکلام تأکید کرد: لغو سخنرانی‎های مجوز دار باعث می‎شود تا حاکمیت قانون زیر سوال برود. بنابراین این پرسش مطرح می‎شود که آیا قانون در مملکت ما معنا و مفهومی دارد؟ داستان لغو سخنرانی‎ها مانند لغو کنسرت‎ها شده است.

وی در پایان گفت: ما باید به قوه قضاییه بگویم چرا چنین اتفاقاتی رخ می‎دهد نه اینکه به آقای روحانی اعتراضی کنیم. چراکه همه این موارد نقض قانون به شمار می‎روند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016