چهارشنبه 3 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حمایت رئیس جمهور مصر از ارتش سوریه

9262331b6d.jpg
بی بی سی - عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، در اظهار نظری کم‌سابقه گفته است که اولویت کشورش حمایت از ارتش‌ سوریه است.

آقای سیسی در مصاحبه با شبکه آرتی‌پی پرتغال در پاسخ به سوالی درباره موضعش در مورد ماموریت احتمالی صلحبانان سازمان ملل متحد در سوریه، گفت: "اولویت ما حمایت از ارتش‌های ملی است. مثلا در لیبی، تا ارتش بتواند قدرتش را در قلمرو لیبی اعمال کند و به مقابله با افراطی‌ها بپردازد. همین طور در عراق و سوریه."

مصاحبه کننده از او پرسید آیا منظورش حمایت از ارتش سوریه است، که آقای سیسی گفت: "بله".

روابط مصر و عربستان سعودی، یکی از حامیان مهم گروه‌های مسلح مخالف بشار اسد، در ماه‌های اخیر تیره شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یک ماه پیش و به دنبال حمایت مصر از پیش نویس قطعنامه‌ای که روسیه درباره سوریه به شورای امنیت برد، عربستان سعودی که حامی مالی عمده مصر بوده، صادرات نفت خود به این کشور را متوقف کرد. چند هفته پیش گزارش‌هایی از سفر وزیر نفت مصر به تهران منتشر شد، البته مصر این سفر را تکذیب کرد.

روزنامه بریتانیایی گاردین هم چند هفته پیش گزارش داد محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، شخصا برای دعوت از مصر برای شرکت در مذاکرات بین المللی سوریه تلاش کرده بود.

آقای سیسی در مصاحبه خود در پرتغال گفته است موضع اصولی مصر احترام به خواست مردم سوریه و حل بحران از طریق سیاسی است.

ترامپ و بانک اطلاعات مسلمانان

آقای سیسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته ایده دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، برای درست کردن بانک اطلاعاتی از مسلمانان "قابل درک" است. آقای سیسی گفته نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد، اما هر کشوری حق دارد برای تامین ثبات و امنیت شهروندانش تلاش کند.

منتقدان آقای ترامپ می‌گویند اقداماتی مثل تهیه بانک اطلاعات از مسلمانان منجر به تبعیض علیه آنان و گسترش تعصب‌ها و اختلافات میان گروه‌های مختلف جامعه آمریکا می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016