دوشنبه 8 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جزئيات صدور حكم جلب محمود صادقی نماينده تهران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تلاش ماموران برای جلب او در مقابل درب منزل خبر داد.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به تلاش ماموران برای جلب او از مقابل درب منزل، گفت: حدود یک ساعت پیش هنگامی که به منزل بازمی‌گشتم، ماموران با حکم جلب سعی در بازداشتم داشتند که باتوجه به این‌که این مسئله مغایر با قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، با مقاومت خود را به داخل منزل رساندم.

فیلم منتشر شده از تلاش شبانه برای بازداشت محمود صادقی + مصاحبه تلفنی:

در همين زمينه فارس نيز گزارش داد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حکم جلب صادره برای آقای صادقی به دلیل شکایتهای خصوصی از جمله تعدادی از دانشجویان است که چندین ماه است علیه او به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرده اند.۲

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی چندی پیش، پس از شکایات پی در پی به دلایل مختلف با اطلاع اعضای هیات رئیسه مجلس به دادسرا احضار شد.
امروز پس از عدم حضور او در موعد مقرر، حکم جلب وی از سوی شعبه چهار بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران صادر شد.

در حالی که محمود صادقی نماینده تهران مدعی شده به دلیل طرح سئوال پیرامون قوه قضائیه حکم جلب او صادر شده، یک منبع مطلع به خبرنگار فارس گفت: حکم جلب صادره برای آقای صادقی به دلیل شکایتهای خصوصی از جمله تعدادی از دانشجویان است که چندین ماه است علیه او به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرده اند.

وی افزود: طی چندماه اخیر مطابق رویه جاری قضایی برای آقای صادقی احضاریه های متعددی ارسال شده اما وی از حضور در دادسرا برای پاسخگویی به اتهامات وارده به خود از سوی شاکیان خودداری کرده است.

این منبع مطلع همچنین تصریح کرد: همانند روال متعارف اخیرا از طریق هیات رئیسه مجلس نیز برای حضور آقای صادقی پیگیری شده اما وی کماکان از قانون تمکین نمی کند.

به گفته وی، بدلیل عدم تبعیت این نماینده مجلس از رویه های جاری و متعارف، پس از چندماه حکم جلب وی صادر شد که ماموران دادستانی امشب در کمال احترام این حکم را به وی ابلاغ کردند اما وی با استنکاف مجدد از پذیرش حکم قضایی به داخل منزل رفته و از آنجا ضمن تماس با رسانه ها شروع به فضاسازی کرد.

این منبع مطلع افزود: عدم تمکین به قانون و گردنکشی در قبال نهادهای قانونی که پیگیر شکایت افراد و اشخاص هستند، برای نماینده ای که باید نماد پایبندی به قانون باشد هیچ مزیتی محسوب نمی شود و آقای صادقی نهایتا باید برای رسیدگی به شکایت شاکیان خصوصی و مدعی العموم - در قبال مسائلی که ربطی به ایفای نقش نمایندگی او نبوده - در پیشگاه قانون شود.

صادقی: کار اینها غیرقانونی است و حکم انفصال قاضی مذکور را خواهم گرفت
صادقی دقایقی قبل در این باره به فارس گفت: ساعت ۲۲:۳۰امشب و پس از بازگشت از مراسم عزاداری متوجه شدم ماموران درب خانه بنده ساعتی است توقف کرده اند.

وی افزود: از ماموران خواستم و دعوت کردم به منزل بیایند و در آنجا توضیح دهند که موضوع چیست ولی آنها قبول نکردند و من مجبور شدم همانجا درب منزل بمانم که خانواده هم آمدند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حکم جلب سیار است. ادامه داد: بنابر حکمی که اکنون در دست بنده است نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علت اصلی حکم جلب بنده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد :من با ماموران همراهی نکردم. برای چه باید با آنها بروم؟ کار اینها غیرقانونی است و حکم انفصال قاضی مذکور را خواهم گرفت.

***

شب گذشته در خانه محمود صادقی چه گذشت؟

خبرگزاری ایسنا درباره وقایع شب گذشته در منزل محمود صادقی نماینده مجلس نوشت: جمعی از فعالان دانشجویی سیاسی و مردم که در پی اعلام خبر تلاش دادستانی برای بازداشت محمود صادقی مقابل منزل وی تجمع کرده بودند با درخواست برادر این نماینده مجلس متفرق شدند.

علی صادقی برادر محمود صادقی که به همراه محمد جواد فتحی و سید فرید موسوی در جمع تجمع کنندگان مقابل منزل محمود صادقی حضور یافته بود در سخنانی اظهار داشت: در شرایط کنونی مملکت ، جمهوری اسلامی بیش از همه نیاز به آرامش و وحدت بین صفوف مختلف مردم دارد.

وی افزود: هدف آقای صادقی جز اصلاح شرایط نیست و به عنوان یک نماینده وظایفی داشتند که انجام دادند، اما قصد ایشان خدای ناکرده تشویش اذهان عمومی و اتهام زنی به شخص خاصی نبوده است. زیرا مقام عالی ریاست قوه قضاییه، دادستان و همه عزیزان برای ما محترم هستند.

صادقی ادامه داد: ما برای استقرار نظام جمهوری اسلامی خون داده ایم، شهید داده ایم، آقای صادقی خودشان جانباز و فرزند شهید و مطیع ولایت هستند. عزیزان بسیج و سپاه نور چشم ما هستند و ما نمی خواهیم این موضوع بهانه ای دست اجانب، معاندین و دشمنان بدهد. ما در نظام جمهوری اسلامی با هم متحد هستیم و از عموم مردم میخواهیم اتحاد خود را حفظ کنند.باید اصلاح طلب و اصولگرا دست به دست هم بدهیم تا مملکت را آباد کنیم.

وی یادآور شد: اگر بنا بر این باشد که بر طبل تفرقه و نفاق بکوبیم به جایی نمیرسیم. ما الان باید دولت تدبیر و امید و آقای ظریف را در این شرایط حمایت کنیم. وظیفه داریم مقام معظم رهبری را حمایت کنیم، اختلافات را کنار بگذاریم و صفوف را متحد کنیم.

برادر محمود صادقی ضمن قدردانی از پیگیری های محمدرضا عارف، علی لاریجانی، علی مطهری و برخی نمایندگان از جمله سید فرید موسوی و محمد جواد فتحی، اضافه کرد: آقای صادقی دعوت به آرامش کردند. اگر هم شکایت و سوءتفاهمی باشد، باید مجاری قانونی خود را طی کند و از طریق هیات رییسه مجلس پیگیری شود.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت جلوگیری از تنش، اظهار کرد: ما نمی خواهیم بهانه دست بیگانگان بدهیم، مملکت نظم و قانون دارد. ایشان که به جرم تشویش اذهان عمومی تفهیم اتهام شدند، به عنوان نماینده مجلس از پشت تریبون جلسه علنی مجلس صحبت کردند و به هیچ عنوان قصدتضعیف ارکان نظام و قوای محترم را نداشتند.

در جریان تجمع مقابل منزل محمود صادقی، یک خودروی گشت انتظامی با فاصله از منزل این نماینده مجلس، توقف کرده بود و تعدادی نیروهای لباس شخصی در اطراف منزل وی به چشم میخوردند.

ماموران همچنان بیرون از منزل منتظر هستند

همچنین نیم شب گذشته پس از پایان تجمع وکیل محمود صادقی عضو فراکسیون امید و نماینده تهران گفت: همچنان ماموران بیرون از منزل در اتومبیل‌ها نشسته اند.

محسن صادقی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به خبر بازداشت محمود صادقی نماینده تهران گفت: گویا حکم جلبی صادر شده به عنوان اتهام، توهین، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی که ربطی به پرونده یاشار سلطانی نباید داشته باشد.

وی افزود: به نظر می رسد این مساله مربوط به نطق وی باشد.

وکیل این نماینده مجلس اظهار کرد: با توجه به این که محمود صادقی حکم جلب را قانونی نمی‌دانست مقاومت کرده و همراه ماموران نرفته است اما همچنان ماموران بیرون در اتومبیل ها نشسته اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016