چهارشنبه 10 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فایل صوتی گفتگو با احمد منتظری در باره حکم صادر شده دادگاه ویژه روحانیت

دُرّ تی وی - حجت الاسلام شیخ احمد منتظری در گفتگوی اختصاصی با شبکه جهانی «دُرّ تی وی» با پرداختن به حکم صادر شده توسط دادگاه ویژه روحانیت گفت، این یک حکم ظالمانه است که به دلیل انتشار فایل صوتی جلسه آیت الله منتظری با مهمانانش که البته همه آن مطالب در کتاب خاطرات ایشان بوده، صادر شده و از آن بدتر این که میگویند به خاطر خون برادر شهیدش ۱۵ سال از زندان را کم کرده اند، که این هم در هیچ کجای قانون وجود ندارد و کاری ناعادلانه است و امیدوارم که این لکه ننگ را از پیشانی دادگاه روحانیت پاک کنند و حکم تبرئه دهند.

احمد منتظری گفت، قاضی در دادگاه با توضیحات من کاملا قانع شده بود و قطعا این حکم نظر ایشان نبوده و از جای دیگری دیکته شده است، و نه تنها این صحبتها جدید نیست و در کتاب خاطرات آیت الله منتظری سالها پیش منتشر شده، بلکه آقایان میگویند که حکم خدا را اجرا کرده اند، پس افشای حکم خدا که جرم نمی باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمد منتظری در ارتباط با موارد مشخص اتهام در پرونده گفت، انتشار فایل نام برده را افشای اسرار نظام و اقدام علیه امنیت ملی برشمرده اند، که چنین چیزی درست نیست، میزان محرمانه بودن هر مطلبی را همان ارگان تولید کننده مشخص میکند و دفتر آیت الله منتظری هم که تولید کننده این فایل بوده هیچ گاه نگفته که این فایل محرمانه است، مورد دیگر مصاحبه با شبکه «دُرّتی وی» بود که در این مورد هم هیچ کس نمیتواند بگوید که مصاحبه بکنید یا نکنید.

احمد منتظری گفت، فضای بسته جامعه و خفقانی که در جامعه هست موجب می شود که شفافیت نباشد و شایعات زیادی هم پا بگیرد و حتی آقای سعید طوسی هم در این فضا مظلوم واقع شده، اگر ایشان میتوانست با رسانه ای مانند شما مصاحبه کند و همه مسائل را بآزگو کند قطعا وضعیت بهتری پیش می آمد.
احمد منتظری در ارتباط با اظهارات آقای محسنی اژه ای و جعفری دولت آبادی که مصاحبه با شبکه «دُرّ تی وی» را جرم دانسته اند گفت، این اظهارات وجه قانونی ندارد، آقایان به نوعی عمل میکنند که گویا در شرایط جنگی و دادگاههای صحرایی بسر میبریم، و همین طور که دکتر روحانی گفتند، هر کسی نمیتواند شب بخوابد و صبح که بیدار شد قانون جدیدی را وضع کند.

احمد منتظری گفت، وقتی مردم ببینند که مسئولانشان با اخلاق هستند مردم هم همان روش را دنبال میکنند و همچنین برعکس، و برای این که جامعه اصلاح شود مسئولان باید خود را اصلاح کنند.

احمد منتظری در ادامه گفت، فایلهای زیادی از آیت الله منتظری موجود هست و پخش این فایلها به شرایط زمانی بستگی دارد، و امیدوارم که بتوانم به وظیفه شرعی، انسانی و ملی خود عمل کنم و البته این حق مردم است که از اتفاقاتی که در این مملکت رخ داده باخبر شوند و بالاخره دیر یا زود باخبر خواهند شد.

احمد منتظری گفت، محمود صادقی به وظیفه خود عمل کرده و برخوردی که با ایشان صورت گرفت مسلما غیر قانونی است و قوه قضائیه هم باید در ارتباط با این حسابها به مردم و مجلس جواب دهد، چرا که مردم طالب جواب هستند و اگر جواب داده نشود بسیار ناخوشایند خواهد بود بخصوص برای شخص رئیس قوه قضائیه.

حجت الاسلام شیخ احمد منتظری در پایان گفت، توصیه من به مسئولان نظام بازگشت به قانون است، که نهایتا باید چنین شود و هر چه سریعتربه قانون برگردند به نفع حاکمیت است و به گونه ای نباشد که زمانی برگردند که گمان این رود که چون چاره ای نداشتند به قانون برگشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016