شنبه 13 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

واکنش امام‌جمعه بجنورد به نامه مطهری


ابوالقاسم یعقوبی

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در واکنش به نامه علی مطهری گفت: آزادی بیان مخصوص عده خاصی نیست و هر کسی حرف حقی دارد می‌تواند نظر خود را آزادانه مطرح کند.

به گزارش رسا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، با اشاره به دوازدهم آذر، سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون کامل و جامعی است.

وی افزود: قانون اساسی ایران که در سال ۵۸ و در اوایل انقلاب از سوی ۷۰ نفر کارشناس دین، مجتهد، خبره و متخصص به تصویب رسید و مردم نیز با رای قاطعی به آن رای دادند، قانون جامع و کاملی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: سه ماه این قانون اساسی مستحکم براساس آیات قرآن برای ما و نسل های آینده تنظیم و در نهایت برای تصویب به رای عمومی گذاشته شد.

وی افزود: یکی از مواد قانون اساسی، آزادی بیان بوده و این به آن معناست که هر کس حرف حقی دارد، آزادانه بگوید، خیرخواهی کند، انتقاد و نصیحت کند، کسی مانع او نشود و او آزادانه نظر خود را مطرح کند.

خطیب نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: انتقاد یک روزنامه به مجموعه مدیریت شهرستان یا استان برای اینکه مسؤولان از خواب غفلت بیدار شوند، اشکالی ندارد که این آزادی بیان مطبوعات، رسانه ها و تربیون است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: اما آزادی بیان به معنای آن نیست که یک عده خاصی دم از آزادی بیان زده و اگر در مقابل آنها افراد و جاهای دیگری حرفی بزنند، آنها سریعا اعتراض کنند که چرا فلان امام جمعه در تریبون نماز جمعه به فلانی انتقاد کرده است.

وی اظهار داشت: برخی مدعی می شوند که چرا در خطبه های نماز جمعه، مواردی درباره آنها مطرح شده است؛ که باید به این افراد گفت خود شما جلوی آزادی بیان را گرفته اید؛ این شما هستید که الان اعتراض کرده و در حقیقت قانون و حرف خودتان را زیر پا گذاشته اید.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: اگر امام جمعه ای در نماز جمعه از مسؤولی انتقاد می کند آزادی بیانی است که در قانون اساسی مصوب و برای همه محترم است و امام جمعه از طرف ولایت حکم دارد که مردم را آگاهی دهد، بیدار کند، بصیرت افزایی کند و مسأله جاری زمان، استان و زندگی را برای آن ها مطرح کند.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: آزادی بیان برای همه محترم است و نباید عده ای برآشوبند که چرا فلان امام جمعه در گوشه ای از ایران اعتراض کرده و گفته است سخنرانی لغو شده است، دنیا که تمام نشده و آسمان به زمین نیامده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در واکنش به نامه نوشته شده از سوی علی مطهری به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، اظهار کرد: می خواهم در این مورد زیاد صحبت نکنم، بعضی سایت ها حرف هایی نقل کردند؛ اما با این حرف ها ما عقب نشینی نمی کنیم، چرا که ما راست قامتان جاودانه تاریخ بوده، هستیم و خواهیم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016