شنبه 13 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

افشاگری مسعود شجاعی از فساد در فوتبال ایران و حمله خبرگزاری قوه قضائیه به اوبه او


مسعود شجاعی

خبرنامه گویا ـ "میزان"، خبرگزاری نزدیک به قوه قضائیه با انتشار خبری علیه مسعود شجاعی، هافبک تیم ملی فوتبال ایران او را متهم کرده که در مصاحبه‌ای علیه "ایران" (جمهوری اسلامی) صحبت کرده است. این خبرگزاری از مسئولان ورزش کشور خواسته است تا با شجاعی برخورد کنند.

این مصاحبه که "میزان" علیه آن موضع گرفته گفت‌وگوی مهدی رستم‌پور، خبرنگار ورزشی "رادیو فردا" با مسعود شجاعی است که در انتهای خبر "میزان" فیلم آن می‌بینید. در این گفت‌وگو مسعود شجاعی گفته که "سیستم فوتبال ایران فاسد است". او از ورود زنان به ورزشگاه‌ها حمایت کرده و خواهان رسیدگی بیشتر به کودکان کار و کودکان افغان در ایران شده است.

ابتدا متن خبر "میزان":


فقط فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بخوانند
هافبک تیم ملی ایران، علیه ایران؟!
آقای وظیفه شناس دنبال چیست؟!

خبرگزاری میزان- روز گذشته و در اقدامی سوال برانگیز، مصاحبه‌ای تصویری از مسعود شجاعی، هافبک لژیونر تیم ملی فوتبال کشورمان با یک مجری معلوم الحال که کارش تهیه خوراک خبری علیه نظام ایران است، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در چند سال گذشته شاهد این بودیم که برخی از مربیان و بازیکنان تیم‌های ملی کشورمان مصاحبه‌هایی با شبکه‌های معاند انقلاب اسلامی ایران داشتند که البته اغلب این مصاحبه ها و اظهار نظرها در حوزه «ورزش» بوده است. البته اینکه این دست اظهار نظرها چه در حوزه ورزش چه در هر حوزه دیگری نباید انجام شود و قطعا از سوی نهادهای مسئول قابل پیگیری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز گذشته و در اقدامی سوال برانگیز، مصاحبه‌ای تصویری از مسعود شجاعی، هافبک لژیونر تیم ملی فوتبال کشورمان با یک مجری معلوم الحال که کارش تهیه خوراک خبری علیه نظام ایران است، منتشر شد.

اما مسعود شجاعی چه گفت؟

در این مصاحبه شجاعی صحبت‌هایی اتجام داده که هیچ ارتباطی به فوتبال ندارد و مشخص نیست که هدف هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان از مطرح کردن این دست صحبت‌ها چیست؟! قدر مسلم فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به عنوان متولی امر باید پاسخگوی این مصاحبه باشند.

نکته جالب اینجاست که در قسمتی از این مصاحبه، شجاعی با موضع علیه رسانه‌های داخلی این رسانه ها را فاقد صلاحیت دانسته و با الهام از سایت ها و فعالان مدعی حقوق بشر ضد ایرانی صحبت های آن ها را بر زبان می راند.

این اقدام دور از انتظار واکنش عاجل و سریع فدراسیون فوتبال را می‌طلبد. ضمن اینکه این بازیکن که حتی در چند سال گذشته در خصوص نوع دعوتش به تیم ملی و همچنین بار فنی او برای تیم ملی فوتبال کشورمان، بحث وجود داشته، هر چه دارد از نام و پرچم جمهوری اسلامی ایران است. حالا شجاعی باید با همان‌هایی که به نظرش صلاحیت دارند، صحبت کند و بگوید هدفش از انجام این مصاحبه چه بوده است.

آقای وظیفه شناس شما وظیفه دیگری دارید

شجاعی در این مصاحبه عجیب اعلام می‌کند صحبت کردن در مورد آنچه خودش مشکلات اجتماعی ایران می‌داند،‌ وظیفه اوست!

نکته اینجاست که مسعود شجاعی به عنوان یک فوتبالیست چطور خودش را موظف می‌داند در گفت‌وگو با یک شخص معاند نظام در مورد مسائلی صحبت کند که به او ارتباطی ندارد؟

مسلما فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و همچنین حراست این دو نهاد باید در این خصوص اظهار نظر کنند. در این میان واکنش فدراسیون فوتبال نسبت به این قضیه بسیار مهم است.

باید دید مسعود شجاعی چه هدف و سناریویی از بیان این مسائل داشته و دلیل این صحبت‌هایش چه بوده است و آیا هدفی پشت این اظهار نظرها نهفته است یا اینکه...؟!

قدر مسلم شجاعی باید پاسخگوی این اظهارات عجیب و غیر مسئولانه باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــ

گفت‌وگوی مهدی رستم‌پور با مسعود شجاعی ـ رادیو فردا:


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016