شنبه 13 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

در دیدار روحانی با نماینده ویژه پوتین چه گذشت؟

رئیس جمهور گفت: ایران همواره به تعهدات بین المللی خود پایبند بوده و خواهد بود و برای پایداری برجام سایر اعضای گروه ۱+۵ نیز باید به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور روز شنبه «لاورنتیف» نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه را به حضور پذیرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس جمهور در این دیدار، پس از استماع گزارش فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و از جمله تازه ترین تحولات میدانی در مبارزه با تروریسم در سوریه، اظهارداشت: همفکری و همکاری خوبی که میان تهران – مسکو در این عرصه وجود دارد تا تحقق هدف نهایی که ریشه کن شدن تروریسم و برقراری صلح و ثبات کامل در منطقه است، ادامه می یابد.

روحانی تصریح کرد که موضوع سوریه از طریق مذاکره سیاسی و احترام به اراده مردم که تصمیم گیر اصلی و نهایی درباره آینده سوریه هستند و همچنین حفظ تمامیت ارضی آن کشور قابل حل است.

ایشان تأکید نمود که حمایت از مردم غیرنظامی و کمک به آوارگان و مردم آسیب‌دیده از جنگ یک ضرورت انسانی است و باید برای آن از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

رییس جمهوری تروریسم را خطری بزرگ برای منطقه و جهان برشمرد و بر ضرورت ادامه همفکری و همکاری تنگاتنگ ایران و روسیه در سوریه برای مبارزه با تروریسم در منطقه تاکید کرد.

روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود، با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط تهران – مسکو در حوزه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت: بی تردید همکاری های دو کشور در مسایل دوجانبه به نفع دو ملت و در مسایل منطقه ای به نفع صلح و ثبات منطقه‌ای خواهد بود.

رییس جمهوری همچنین توافق هسته ای را محصول کار هفت کشور و در راستای صلح و امنیت جهانی ذکر کرد و اظهارداشت: همه باید برای حراست از دستاوردهای این توافق تلاش کنند و نباید اجازه داد که کشوری طبق امیال خود اقدامی برای تضعیف توافق انجام دهد.

روحانی تصریح کرد: ایران همواره به تعهدات بین المللی خود پایبند بوده و خواهد بود و برای پایداری برجام سایر اعضای گروه ۱+۵ نیز باید به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند.

"لاورنتیف" نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه نیز در این دیدار نظرات رییس جمهور روسیه و همچنین گزارشی از آخرین رایزنی های انجام شده و تحولات میدانی در سوریه را به رییس جمهوری ارائه داد.

وی با بیان اینکه پوتین برای اعتمادی که میان دو دولت و دو ملت ایران وروسیه وجود دارد، ارزش زیادی قائل است، بر تقویت همفکری و همکاری تهران – مسکو در مسایل منطقه ای و جهانی تأکید کرد و اظهار داشت: موضع روسیه در قبال برجام موضعی ثابت و مستحکم است و هیچ دلیلی برای تضعیف آن وجود ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016