شنبه 20 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ابوالفضل قدیانی درارتباط با حسابهای لاریجانی: خامنه ای به هیچ وجه حق چنین اذنی ندارد و باید پاسخگو باشد

abolfazghadyani.JPG
ابوالفضل قدیانی در مصاحبه با شبکه جهانی «دُرّ تی وی» که با محوریت حسابهای صادق لاریجانی انجام شد گفت، وجود این حسابها غیر قانونی، غیرشرعی و غیراخلاقی است و این نشانه «فساد ساختاری» در این حکومت است و آن به این معنی است که دستگاههایی که باید با فساد مبارزه کنند خود فاسد شده اند.

ابوالفضل قدیانی در ادامه گفت، میگویند این حسابها با اذن آقای خامنه ای بوده است، ایشان به هیچ وجه حق ندارد چنین اجازه ای به رئیس قوه قضائیه بدهد و اگرهم چنین اجازه ای را به صادق لاریجانی داده باشد خود آقای خامنه ای نیز باید پاسخگو باشد.

ابوالفضل قدیانی گفت، این اجازه ها که رهبری به اشخاصی همچون صادق لاریجانی می دهد پاداشهایی است که به عوامل سرکوب و ایجاد کنندگان اختناق از سوی ایشان تقدیم میگردد و دست آنها را در تصرف اموال مردم باز میگذارد، تمام اینها هزینه های است که ملت برای حکومت مادام العمر یک شخص پرداخت میکنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ابوالفضل قدیانی گفت، آقای محمود صادقی به واسطه حقوقی که به عنوان نماینده مردم در مجلس دارد میتواند از همه مسئولان حکومتی سوال کند و خواستار پاسخ از سوی آنها باشد و ایشان بر اساس این حق و احساس وظیفه خواهان پاسخگویی آقای صادق لاریجانی در ارتباط با این حسابها شد و ای کاش مجلس به صورت یکپارچه پشت آقای صادقی قرار میگرفت.

ابوالفضل قدیانی گفت، اقدام صادق لاریجانی مبتنی بر قاعده «النصر بالرعب» است و میخواهند با این اقدامات ترس و وحشت را بر مجلس و جامعه غالب کنند که آقای صادقی و دیگر نمایندگان شهامت طرح چنین سوالاتی را از مسئولان نداشته باشند، بهتر است که آقای صادق لاریجانی بداند که افشای این فساد چنان رسوایی به بار آورده است که با بگیر و ببند به هیچ عنوان نمی توان آن را جبران کرد و هر چه قدر انکار شود رسواتر خواهد شد.

ابوالفضل قدیانی گفت، این حکومت استبدادی همیشه در ترس و وحشت از دست دادن قدرت است، بنابراین مردم و فعالان نباید ازبکار گیری قاعده «النصر بالرعب» توسط حاکمیت هراسی داشته باشند و باید یکپارچه در برابر استبداد بایستند.

ابوالفضل قدیانی درارتباط با نهادینه شدن فساد در جامعه به تجاوز سعید طوسی به نوجوانان پرداخت و گفت، متاسفانه شکایت این نوجوانان مظلوم که قربانی دیو پلشتی چون سعید طوسی که قرآن را نقاب خود برای تجاوز به آنها قرار داده بود به جایی نرسید و علت آن هم این بود که طوسی وابسته به بیت و استبداد است و باز هم میگویم علت اصلی نهادینه شدن فساد «استبداد دینی» است که پایه ان «ولایت فقیه» است و می خواهد به هر طریق که شده قدر ت را حفظ کند.

ابوالفضل قدیانی در ارتباط با حکم سنگینی که دادگاه ویژه روحانیت برای «حجت الاسلام شیخ احمد منتظری» صادر کرده گفت، همان گونه که انتظار می رفت حاکمیت استبداد دینی این حقیقت را برنتافت و ظرفیت این را هم نداشت که حداقل با سکوت از کنار این موضوع بگذرد که این چنین بر رسوایی دست قضائیه فرمانبر مستبد نیافزاید و این حکم دادگاه ویژه روحانیت که خود از اساس غیر قانونی است حکمی ظالمانه و ناقض قانون اساسی است.

ابوالفضل قدیانی گفت، استبداد اساسا اعتقادی به حقوق مردم و ازادی بیان و اندیشه ندارد و از انتشار حقایق هراسان میشود و این ترس او را غضبناک و مهاجم میکند، آنگاه شاهد صدور چنین احکامی برای حجت الاسلام شیخ احمد منتظری و یا رهبران سرفراز جنبش سبز یعنی آقایان میر حسین موسوی شیخ مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد هستیم.

ابوالفضل قدیانی در پایان گفت، نخبگان، اصلاح طلبان و طیف وسیع منتقدان این حکومت استبدادی باید یکپارچه از آقایان میر حسین موسوی شیخ مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد و کلیه زندانیان سیاسی وعقیدتی دفاع کنند و پشت سر آنها مردم نیزباید وارد میدان شوند واعتراض کنند که مردم ما بارها این را نشان داده اند به عنوان مثال همین اعتراضات سال ۱۳۸۸.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016