دوشنبه 22 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نتانیاهو: با ترامپ در مورد لغو برجام حرف می‌زنم

بی بی سی ـ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید برای لغو توافق هسته‌ای میان شش قدرت جهانی و ایران با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری مننتخب آمریکا گفتگو خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو گفته برای 'باطل کردن برجام' پنج راهکار در نظر دارد هر چند از جزئیات این راهکارها به خبرنگار ان.بی.سی. چیزی نگفته است.

آقای نتانیاهو که با برنامه خبری-تحلیلی ۶۰ دقیقه شبکه ان.بی.سی. آمریکا گفتگو کرده ضمن ابراز خرسندی از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری جدید آمریکا گفته "هیچ تردیدی" در میزان "ارادت و حمایت" آقای ترامپ از جامعه یهودیان و کشورش ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با وجود این، او به لسلی استال، خبرنگار ان.بی.سی. گفته اختلاف نظرش با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، بر سر مساله ایران، موضوعی شخصی نبوده و او همواره برای آقای اوباما احترام قائل بوده و هست.

نخست‌وزیر اسرائیل در این گفتگوی تلویزیونی (یکشنبه ۱۱ دسامبر - ۲۱ آذر) تاکید کرده در دیدار آتی خود با دونالد ترامپ در مورد راه‌هایی که به نظر او برای لغو کردن برجام وجود دارد گفتگو خواهد کرد.

آقای نتانیاهو در پاسخ به خانم استال گفته "برخلاف دیگران" او تصور می‌کند که امضای برجام راه را برای رسیدن ایران به سلاح اتمی هموار کرده است چرا که پیش از برجام تهران از تحریم‌ها و اقدامات غرب در برابر تلاش برای پیشبرد برنامه های هسته‌ای‌اش "می‌هراسید".

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا که تا چهل روز دیگر وارد کاخ سفید خواهد شد، در جریان کارزارهای انتخاباتی خود بارها توافق هسته‌ای میان تهران و گروه ۱+۵ را "اشتباه، احمقانه و افتضاح" خوانده اما ژنرال جیمز متیس، فردی که آقای ترامپ به عنوان وزیر دفاع خود برگزیده در مورد عواقب بیرون رفتن واشنگتن از این توافقنامه که امضای پنج قدرت جهانی دیگر هم در پای آن وجود دارد، با ملاحظه سخن گفته است.

با وجود ابراز خرسندی و خوشبینی آقای نتانیاهو نسبت به "حمایت و ارادت" آقای ترامپ نسبت به اسرائیل، یهودیان مقیم آمریکا در جریان رای‌گیری روز هشتم نوامبر به نامزد جمهوری‌خواهان روی خوش نشان ندادند؛ بنابر نظرسنجی‌های بعد از انتخابات، ۷۱ درصد از آمریکایی‌های یهودی به هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات رای دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016