سه شنبه 23 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: جلوگیری از سخنرانی علی مطهری قانونی بود



علی مظفری

حجت الاسلام علی مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در رابطه با لغو یک سخنرانی در مشهد و هجمه‌های اخیر به قوه قضائیه اظهار کرد: نهادهای مختلفی به صورت کارشناسی موضوع ممانعت از سخنرانی نایب رئیس مجلس را در مشهد بررسی و اعلام کردند که اقدامات دادستان مشهد مطابق قانون بوده است.

وی ادامه داد: افرادی در این جریان دخالت می کردند و به آن قضیه اعتراض داشتند که مدعی بودند حامی قانون اساسی هستند و می گفتند دادستان مشهد باید صبر می کرد تا سخنرانی ایراد و فتنه‌ای ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: مطالبی در این خصوص وجود دارد که به مردم اطلاع رسانی خواهد شد و اقدامات انجام شده در این مورد کاملا قانونی بوده و تصور اینکه مقامات قضایی خلاف قانون عمل کنند ممکن نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: برخی با نسبت دادن نبودن آزادی بیان در مشهد و کشور می خواهند با اهانت به دین ، اصل حکومت اسلامی را زیر سئوال ببرند و افراد منتسب به رهبری را مورد هجمه قرار دهند که البته این آرزو را به گور خواهند برد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: دستگاه قضا با عملکرد مثبت، کمترین انحراف را پس از انقلاب داشته و امتحان خوبی پس داده لذا همیشه مورد هجمه دشمنان بوده است.

حجت الاسلام مظفری افزود: دستگاه قضا از سوی دشمنان و برخی عوامل داخلی بدخواه نظام مورد اتهام واقع می شده و می شود که البته نتیجه این هجمه ها اثبات حقانیت و افزایش بیشتر اعتماد جامعه به دستگاه قضا است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ بزرگان دستگاه قضایی ترور شدند و به رغم هجمه های زیاد همواره مسئولان این دستگاه در مسیر نظام در حرکت هستند و نمره خوبی از رهبری اخذ کرده اند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: مدتی است که بحث حسابهای قضایی قوه قضاییه مطرح شده در حالی که این حسابها مربط به شخص نیست و گردش مالی حتی یک ریال آن مشخص است.

وی افزود: جدا از تقوا و عدالت مسئولان این قوه فرآیند مالی این تشکیلات روند گسترده و خاصی دارد و تمام هزینه کردها و حساب و کتابها به صورت کارشناسی و حسابرسی انجام می شود.

حجت الاسلام مظفری خاطرنشان کرد: با مطرح شدن این موضوع تعداد زیادی از نمایندگان مجلس حسابهای قوه قضاییه را از نزدیک بررسی کردند و پاکدستی این دستگاه برای همه محرز شد.

وی همچنین به انتخابات آتی ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: انتخابات نماد مردمسالاری نظام جمهوری اسلامی است و همواره ملت ایران با حضور پرشور وفاداری خود را به نظام اثبات کرده اند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: باید هوشیار بود که دشمنان و برخی عوامل داخلی این شیرینی و عظمت را با آب به آسیاب دشمن ریختن به تلخی نکشانند.

حجت الاسلام مظفری گفت: همواره برخی به بهانه نبودن آزادی بیان و بهانه های اینچنینی قصد زیر سوال بردن اصل نظام دینی را دارند که دستگاه قضا نمی گذارد آنها به اهدافشان برسند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016