چهارشنبه 1 دی 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

٧ کشته در ٢ انفجار در عراق علیه کردهای ایرانی مخالف جمهوری اسلامی


2016-12-21t07.jpg
رادیو فرانسه - ٧ نفر، شامگاه سه‌شنبه ٣٠ آذر در دو انفجار در مقابل دفتر حزب دموکرات کردستان ایران، در شهر "کوی‌سنجق" در شرق اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق کشته شدند.

جلال کریم، معاون وزیر داخلی اقلیم کردستان عراق، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، با اعلام این خبر گفت که این ٧ قربانی شامل ۵ عضو این حزب، یکی از نیروهای امنیتی محلی و یک کودک هستند.

انفجار مقابل دفتر این گروه مخالف جمهوری اسلامی ایران، در حالی است که اقلیم خودمختار کردستان عراق از سال 2003 تا کنون از درگیری‌ها و خشونت‌هایی که در دیگر نقاط کشور عراق روی داده تقریباً مصون بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری فرانسه گزارش داده که تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این دو انفجار را بر عهده نگرفته است، اما پیشتر درگیری‌ها میان حزب دموکرات کردستان ایران و نیروهای سپاه پاسداران در شمال غرب ایران، چندین کشته از طرفین درگیری برجای گذاشته بود.

نیروهای پیشمرگه اقلیم خودمختار کردستان عراق در کنار نیروهای ائتلاف بین‌المللی در موصل، علیه نیروهای گروه دولت اسلامی (داعش) در حال جنگ هستند.

در حالی که جمعیت ۵ میلیونی کردهای منطقه در چهار کشور ترکیه، عراق، سوریه و ایران، زندگی می‌کنند، اقلیم خودمختار کردستان عراق در خاک خود پذیرای گروه‌ها و احزاب مختلف کرد از جمله اعضای حزب "کارگران کردستان" ترکیه (پ ک ک) که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان "گروه تروریستی" شناخته می‌شود و همچنین حزب "حیات آزاد کردستان" (پژاک) است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016