پنجشنبه 2 دی 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حزب‌الله لبنان از زره‌پوش آمریکایی در جنگ سوریه استفاده می‌کند

رادیو فرانسه - یک مقام اسرائیلی اعلام کرد که شبه نظامیان شیعی حزب الله لبنان که از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شوند، از خودروهای زره‌پوش آمریکایی که از سوی واشینگتن به ارتش لبنان داده شده، در جنگ سوریه استفاده می‌کند.

showimage.ashx__099.jpg

ماه گذشته، وزارت امورخارجه آمریکا گفته بود که سفارت این کشور در بیروت، تصاویری را که در شبکه‌های اجتماعی در این زمینه منتشر شده بررسی می‌کند. این تصاویر، خودروهای زره‌پوش آمریکایی را نشان می داد که نیروهای حزب‌الله لبنان را جا به جا می‌کردند.

یک مقام بلندپایه نظامی اسرائیل، روز چهارشنبه 21 دسامبر در یک نشست خبری در تل آویو، یکی از این عکسها را به خبرنگاران نشان داد و گفت این خودروهای زره پوش جنگی که در اختیار گروه شیعی حزب‌الله است، متعلق به ارتش لبنان بوده است. وی گفت که اسرائیل به لطف ویژگی‌های منحصر به فرد این خودروها، آنها را شناسایی کرده و اطلاعات در این زمینه را به چندین کشور از جمله آمریکا ارائه کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این مقام نظامی اسرائیل همچنین گفت که حزب الله لبنان، 8 هزار نفر از نیروهای خود را در جنگ سوریه علیه مخالفان بشار اسد به کار گرفته است. همچنین این گروه از زمان آغاز جنگ سوریه در مارس 2011 تاکنون، 1700 کشته در این جنگ داده است.

اسرائیل تعداد کل نیروهای حزب‌الله لبنان را 30 هزار نفر ارزیابی می‌کند. آخرین جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان 10 سال پیش روی داد.

Feat2016-11-14_114443_Twitter_Hezbollah_Tanks.jpg


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016