شنبه 18 دی 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تانک‌های آمریکایی برای استقرار در مرزهای ناتو با روسیه وارد آلمان شدند

_93304624_d62a.jpg

بی بی سی - هزاران تانک و خودروی زرهی آمریکا وارد بندر برمرهافن آلمان شده‌اند تا در مرزهای شرقی ناتو با روسیه مستقر شوند.

۳۵۰۰ هزار سرباز آمریکایی به همراه این تجهیزات نظامی اعزام شده‌اند. این بزرگ‌ترین میزان ارسال نیرو و تجهیزات آمریکایی به اروپا از زمان سقوط شوروی سابق و پایان جنگ سرد خوانده شده است.

آمریکا گفته است چنین کاری در پاسخ به اقدام‌های روسیه در اوکراین و نگرانی کشورهای اروپای شرقی صورت می‌گیرد.

اما شماری از سیاستمداران آلمان از اعزام این نیروها و تجهیزات انتقاد کرده و گفته‌اند چنین کاری باعث افزایش تنش‌ها با روسیه خواهد شد.

قرار است این تانک‌ها در مناطق مختلف آلمان، لهستان و جمهوری‌های بالتیک مستقر شوند تا به نگرانی‌ها از اقدام احتمالی خصمانه روسیه پایان دهند.

لیتوانی، لتونی و استونی، سه جمهوری بالتیک قبلا عضو شوروی سابق بودند اما پس از استقلال در سال ۱۹۹۱، به تدریج به عضویت اتحادیه اروپا و پیمان ناتو در آمدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نزدیکی لیتوانی به کالینینگراد باعث شده تا مقام‌های این کشور نگران دخالت احتمالی روسیه باشند. کالینینگراد منطقه‌ای جدا از خاک روسیه واقع در ساحل دریای بالتیک و در میان لهستان و لیتوانی است.

روسیه در این منطقه، موشک‌های بالستیک 'اسکندر-ام'، با قابلیت حمل کلاهک‌ هسته‌ای، مستقر کرده است.

ژنرال تیم مک‌گوایر، معاون فرماندهی اروپایی ارتش ایالات متحده گفته است چنین کاری تعهد آمریکا به ناتو را نشان می‌دهد. او گفته است آمریکا در کنار شرکای خود در پیمان ناتو ایستاده است.

نیروهای جدید آمریکا ابتدا در لهستان مستقر خواهند شد و سپس به کشورهایی مانند استونی، بلغارستان و رومانی خواهند رفت.

به غیر از آمریکا، سایر کشورهای ناتو نیز در حال تقویت حضور خود در اروپای شرقی هستند.

بریتانیا جنگنده‌های خود را به مناطق اطراف دریای سیاه فرستاده و قرار است تانک و نیرو در بهار امسال در استونی مستقر کند. نیروهای فرانسوی و دانمارکی نیز در این کشور مستقر خواهند شد.

آلمان هم قرار است نیرو و تجهیزات نظامی به لیتوانی بفرستد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016